Lockheed Martin przywiózł do Paryża demonstrator technologii S-97 Raider, a także makietę kabiny wiropłata przyszłości, która została opracowana na bazie doświadczeń programu X2 oraz projektów statków powietrznych nowego pokolenia prowadzonych na potrzeby Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych.
W przypadku S-97 Raider, konstrukcja została oblatana 22 maja 2015 roku, a sam projekt to wynik poszukiwaniami przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz armię amerykańską nowej platformy rozpoznawczo-bojowej. Początkowo mowa o programie Armed Aerial Scout, a później FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft). Ostatecznie żaden z nich nie zaowocował zamówieniem nowych wiropłatów tej klasy. Cechą charakterystyczną koncepcji Lockheed Martin było zastosowanie przeciwbieżnego wirnika nośnego oraz śmigła pchającego w ogonowej części konstrukcji. Umożliwiło to osiągnięcie wysokiej prędkości przelotowej oraz maksymalnej (jak na śmigłowiec) (Prototyp Sikorsky Raider X w pełnej krasie).
Z kolei makieta kabiny jasno nawiązuje do kategorii średnich śmigłowców wielozadaniowych. Jej prezentowana konfiguracja pozwala na zabranie do ośmiu osób w pozycji siedzącej oraz czterech poszkodowanych na noszach.
rogram NGRC znajduje się obecnie na etapie prac projektowych. Agencja NSPA (NATO Support and Procurement Agency), w zeszłym roku, zawarła trzy umowy (m.in. z Lockheed Martin), które mają na celu przygotowanie propozycji następców dla obecnie eksploatowanych śmigłowców wielozadaniowych. Celem jest zapoczątkowanie procesu produkcji w drugiej połowie kolejnego dziesięciolecia. Obecnie w programie uczestniczą Kanada, Francja, Republika Federalna Niemiec, Wielka Brytania, Włochy, Królestwo Niderlandów oraz Grecja. Poza tym status obserwatora uzyskały Hiszpania oraz Stany Zjednoczone. Lockheed Martin rywalizuje z dwoma innymi podmiotami – koncernem Airbus oraz konsorcjum Leonardo oraz Bell Textron (Natowski program śmigłowców nowej generacji NGRC bez Grecji, Lockheed Martin, Airbus i Leonardo w natowskim programie śmigłowców nowej generacji NGRC).