Przedsiębiorstwo Team Concept z Bielska-Białej znane z rozwoju zmilitaryzowanych odmian Toyoty Hilux dla Wojska Polskiego (dwa koncepcyjne pojazdy LPU-1 Wirus i Łomot były pokazywane w Kielcach), jak też dostosowujące czterokołowce Polaris (570 X2 i XP4 RZR 1000) dla Żandarmerii Wojskowej, we współpracy z austriackim Oberaigner zaprezentowały na targach w Brnie pojazd LTMPV 4×4. Po zakończeniu imprezy ma on trafić na 3-tygodniowe testy do armii austriackiej.

Prototypowy pojazd Light Tactical Multi-Purpose Vehicle (LTMPV) zaprezentowany przez polski Team Concept i austriacki Oberaigner na targach IDET w Brnie. Austriacy są znanym od lat dostawcą zmodyfikowanych odmian specjalistycznych furgonetek Mercedes-Benz Sprinter 4x4 / Zdjęcia: Oberaigner

Prototypowy pojazd Light Tactical Multi-Purpose Vehicle (LTMPV) zaprezentowany przez polski Team Concept i austriacki Oberaigner na targach IDET w Brnie. Austriacy są znanym od lat dostawcą zmodyfikowanych odmian specjalistycznych furgonetek Mercedes-Benz Sprinter 4×4 / Zdjęcia: Oberaigner

Light Tactical Multi-Purpose Vehicle to wóz bazujący na zmodyfikowanym podwoziu furgonetki Mercedes-Benz 319 Sprinter. Prototyp skompletowano w październiku 2016, zaś sama koncepcja pojazdu pojawiła się na początku zeszłego roku. LTMPV to propozycja dla sił zbrojnych Austrii, Czech i Polski szukających nowych wozów terenowych, które mogłyby zastąpić niektóre odmiany używanych przez te państwa samochodów Honker 2000, Land Rover Defender, Mercedes G-Klasse, Pinzgauer, czy UAZ-469.

LTMPV ma długość 5600 mm, szerokość 2050 mm i wysokość 2460 mm i dopuszczalną masę całkowitą 4,6 t. Pojazd ma stały napęd na cztery koła w układzie 33% na przednią i 67% na tylną oś. Light Tactical Multi-Purpose Vehicle mieści oprócz kierowcy także 8 pasażerów w konfiguracji dwa fotele z przodu, trzy w środku oraz ławy mieszczące po dwie osoby na burtach. Ładowność wynosi 2 t. napędzany jest 3-litrowym 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Mercedes-Benz OM642 o mocy 190 KM, połączony z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Samochód może być także zasilany paliwem F34/JP-8.

W Polsce LTMPV odpowiada w pewnym stopniu wymaganiom na samochód osobowo-ciężarowy w programie Mustang, mieści się także w kręgu zainteresowań Policji, poszukującej od dwóch lat 35 Lekkich Transporterów Opancerzonych dla Oddziałów Prewencji Policji (23 pojazdy), Samodzielnych Plutonów Antyterrorystycznych Policji i Wydziału Realizacyjnego Komendy Stołecznej Policji (10 wozów), jak też Biura Operacji Antyterrorystycznych (2 samochody).