Przejdź do serwisu tematycznego

Kolejne pięciołopatowe H145 dla DRF Luftrettung

Europejska spółka Airbus Helicopters otrzymała zamówienie na dostawę 10 śmigłowców H145 HEMS od niemieckiego operatora śmigłowców ratunkowych DRF Luftrettung.

We wtorek, 27 lutego, europejska spółka Airbus Helicopters poinformował otrzymała zamówienie na dostawę 10 śmigłowców H145 HEMS (w tym 7 w ramach zamówienia podstawowego i 3 w ramach opcji) od niemieckiego operatora śmigłowców ratunkowych DRF Stiftung Luftrettung gemeinnutzige (DRF Luftrettung).

Zdjęcie: Airbus Helicopters

Misją DRF Luftrettung jest ciągłe doskonalenie opieki medycznej dla osób potrzebujących. Dzięki nowemu zamówieniu dziesięciu dodatkowych H145 w dalszym ciągu zapewniamy optymalną obsługę naszych pacjentów, utrzymując flotę śmigłowców tak nowoczesną i elastyczną, jak to tylko możliwe na potrzeby naszych misji ratujących życie – powiedział dr Krystian Pracz, dyrektor generalny DRF Luftrettung.

Jako operator, który wykorzystuje swoją flotę do świadczenia służb ratownictwa medycznego, DRF Luftrettung naprawdę rozumie znaczenie, jakie może mieć wydajność śmigłowca dla zdecydowanego wpływu na opiekę, jaką otrzymuje pacjent. Dlatego jesteśmy bardzo wdzięczni za ciągłe zaufanie, jakim obdarzają w naszych śmigłowcach – powiedział Thomas Hein, dyrektor regionu europejskiego w Airbus Helicopters. Jesteśmy dumni, że w ciągu ostatniej dekady H145 stał się podstawą floty DRF Luftrettung wykonującej misje ratujące życie w Niemczech i Europie.

Zamówione śmigłowce będą również objęte umową HCare Smart o nieujawnionej wartości, obejmującą całą flotę DRF, która zapewnia kompleksowe wsparcie logistyczne częściami zamiennymi.

DRF Luftrettung to jedna z największych i najbardziej doświadczonych organizacji ratownictwa powietrznego w Europie. Organizacja i jej spółki zależne obsługują ponad 50 śmigłowców Airbus H135 i H145 w 40 bazach na terenie Niemiec, Austrii, Liechtensteinu i Szwajcarii do celów ratownictwa medycznego i transportu na intensywną terapię. Oprócz tego są one również wykorzystywane do misji specjalnych, w tym do operacji podnoszenia oraz do operacji dziennych i nocnych.

Airbus Helicopters zaprezentował nową pięciołopatową wersję swojego popularnego lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca wielozadaniowego 4 marca 2019 Helicopter Association International (HAI) Heli-Expo 2019 w Atlancie w stanie Georgia. Tam też ogłoszono pierwsze zamówienie na 15 H145 od DRF Luftrettung. Kolejnym użytkownikiem, od 2021, tego wariantu została ADAC Luftrettung, także działająca w branży ratunkowej – odebrano dwa śmigłowce i zadeklarowano modernizację 14 kolejnych.

Najnowsza wersja bestsellerowego H145 (wcześniej oznaczonego Eurocopter EC145) od Airbusa pozwala zwiększyć ładunek użyteczny śmigłowca o 150 kg. Prostota konstrukcji nowego, bezłożyskowego wirnika głównego ułatwi również czynności obsługowe, jeszcze bardziej poprawiając wzorcową łatwość serwisowania i niezawodność H145, jednocześnie zwiększając komfort pasażerów i załogi.

Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania silnikiem (FADEC) i pakiet cyfrowej awioniki Helionix. Posiada wysokowydajnego, czteroosiowego autopilota, zwiększającego bezpieczeństwo i zmniejszającego obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a jego emisja CO2 jest najniższa wśród konkurentów.

Łącznie w służbie znajduje się ponad 1650 śmigłowców H145, które wylatały przeszło 7,5 miliona godzin. W ostatnim czasie 42 egzemplarze zamówiło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Terytoriów Zamorskich Francji, trzy egzemplarze zamówiła Straż Graniczna Litwy, a Komitet Budżetowy niemieckiego Bundestagu zatwierdził sfinansowanie zakupu maksymalnie 82 egzemplarzy (62 z opcją na 20) w wersji szturmowej LKH (Leichter Kampfhubschrauber) jako rozwiązania pomostowego w celu zastąpienia 53 śmigłowców szturmowych Eurocopter EC665 Tiger UHT. Z kolei 20 egzemplarzy zamówiono wcześniej we Francji.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X