17 sierpnia dowódca Izraelskiego Korpusu Powietrznego (Chejl ha-Awir) gen. Amikam Norkin podjął decyzję o uziemieniu wszystkich śmigłowców wielozadaniowych UH-60A/L Black Hawk, lokalnie znanych jako Janszuf (hebr. sowa). Zakaz lotów szkolnych i transportowych objął 48 wiropłatów, jednak na wypadek potrzeby pilnych działań bojowych będą mogły zostać wznowione natychmiast.
 Black Hawki (pierwsza partia 24 UH-60A) weszły na wyposażenie izraelskich wojsk lotniczych w sierpniu 1994 jako następcy śmigłowców Bell 212 Anafa. W sierpniu 2002 odebrano pierwsze z 24 ulepszonych UH-60L / Zdjęcie: Chejl ha-Awir

Black Hawki (pierwsza partia 24 UH-60A) weszły na wyposażenie izraelskich wojsk lotniczych w sierpniu 1994 jako następcy śmigłowców Bell 212 Anafa. W sierpniu 2002 odebrano pierwsze z 24 ulepszonych UH-60L / Zdjęcie: Chejl ha-Awir

Zgodnie z informacją prasową, decyzja nastąpiła po ubiegło miesięcznym incydencie z jednym z wiropłatów na pokładzie którego znajdował się szef sztaby generalnego Sił Obronnych (Cahal) gen. porucznik Awiw Koczawi. Podczas lotu z Knesetu do nieujawnionej bazy wojskowej, na pułapie 30 m (100 stóp) doszło do awarii napędu, w wyniku której nieomal doszło do wypadku. Wiropłat lądował awaryjnie w bazie lotniczej Tel Nof w Dystrykcie Centralnym. Później kontynuował lot innym śmigłowcem. O ile według ówczesnego komunikatu Chejl ha-Awir, piloci zareagowali sprawnie na awarię jednego z silników turbowałowych General Electric T700-GE-701D, to według lokalnych mediów popełnili błąd wyłączając drugi sprawny silnik, co poskutkowało gwałtownym spadkiem mocy.

Nie był to jednak jedyny incydent związany z eksploatacją tych śmigłowców w Izraelu, a w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zanotowano kilka problemów związanych z układem napędowym Black Hawków. Teraz wszystkie 48 wiropłatów ze 123. Esakdry Desert Birds i 124. Eskadry Rolling Sword z 30. bazy lotniczej Palmachim przejdzie szczegółowe przeglądy techniczne, co ma dać odpowiedź na źródło problemów napędu.

Warto przypomnieć, że w listopadzie 2019 zdecydowano o uziemieniu na nieco ponad miesiąc wszystkich 23 ciężkich śmigłowców transportowych CH-53 Sea Stallion/S-65C-3 Yas’ur-2000/2025 ze 114. Eskadry Night Leaders i 118. Eskadry Night Riders z 8. bazy lotniczej Tel Nof. Miało to miejsce po awaryjnym lądowaniu jednego z nich 26 listopada z czternastoma osobami na pokładzie. Mimo, że wiropłat został praktycznie zniszczony, to nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń. 13 marca br. opublikowano raport z wypadku, w którym stwierdzono, że przyczyną pożaru lewego silnika turbowałowego General Electric T64-GE-413 była awaria jednego z przekaźników prowadzących do niego.

W przeciwieństwie do Black Hawków, starzejące się ciężkie wiropłaty (nalot niektórych egzemplarzy wynosi ponad 10 tys. godzin) mają zostać zastąpione przez Boeing CH-47F Chinook albo Sikorsky CH-53K King Stallion. Śmigłowce Sea Stallion/Yas’ur mają zostać wycofane w 2025 po 51 latach aktywnej służby (Modernizacja izraelskiego lotnictwa, 2018-07-30).