Przejdź do serwisu tematycznego

Elbit dostarczy systemy samoobrony dla kanadyjskich tankowców CC-330 Husky

Izraelska spółka Elbit Systems dostarczy Airbus Defence and Space zestawy systemu osłony statków powietrznych DIRCM oraz ostrzegania IMWS na potrzeby dziewięciu kanadyjskich samolotów transportowo-tankujących CC-330 Husky (A330-200 MRTT).

W poniedziałek, 27 listopada, izraelska spółka Elbit Systems poinformowała, że otrzymała zamówienie od europejskiej spółki Airbus Defence and Space na dostawę zestawów systemu osłony statków powietrznych DIRCM (Direct Infrared Counter Measures) oraz zestawów systemu ostrzegania przed opromieniowaniem wiązką w podczerwieni IMWS (Infrared Missile Warning System) na potrzeby przyszłych dziewięciu kanadyjskich samolotów transportowo-tankujących CC-330 Husky, czyli lokalnie oznaczonych A330-200 MRTT (Multi Role Tanker Transport) (Kolejne CC-330 Husky dla Kanady).

Wizualizacja CC-330 Husky / Grafika: Airbus Defence and Space

Umowa będzie realizowana przez okres pięciu lat. Laserowy system ochrony statków powietrznych DIRCM spółki Elbit Systems zgromadził setki tysięcy godzin nalotu na dziesiątkach platform powietrznych i zestawy te zapewniają zaawansowane rozwiązania technologii obronnej dla samolotów operujących na współczesnych polach walki.

Oren Sabag, dyrektor generalny działu ISTAR & EW w Elbit Systems powiedział:

Decyzja spółki Airbus Defence and Space o dalszym wyposażaniu samolotów A330 MRTT w nasze zaawansowane rozwiązania obronne potwierdza jakość i wiodącą na rynku technologię naszych rozwiązań. Nasz pakiet DIRCM (Self Protection Suite) zapewni klientowi zaawansowane rozwiązania obronne, które zwiększą bezpieczeństwo i przewagę operacyjną platform i załogi.

Elementy systemu DIRCM / Zdjęcie: Elbit Systems

Przypomnijmy, że rząd Kanady zdecydował się na zakup łącznie 9 samolotów transportowo-tankujących Airbus A330 MRTT, z których osiem będzie skonfigurowanych jako tankowce, a jeden jako samolot do przewozu VIP. Otrzymają one oznaczenie CC-330 Husky (pierwotnie CC-300) i ich zakup jest realizowany w ramach programu STTC (Strategic Tanker Transport Capability), który docelowo ma na celu zastąpienie pięciu samolotów Airbus CC-150 Polaris (wojskowy wariant A310-300).

Z dziewiątki samolotów, cztery będą fabrycznie nowe, a pięć płatowców pozyskano z rynku wtórnego. Pierwszy samolot zaprezentowano już 1 czerwca br. (Pierwszy kanadyjski samolot transportowo-tankujący CC-300, Kanada zamówiła A330-200 MRTT).

Królewskie kanadyjskie wojska lotnicze (Royal Canadian Air Force, RCAF) będą je użytkować w 437. Eskadrze Transportowej 8. Skrzydła w bazie lotniczej CFB Trenton w Ontario.

Kanadyjskie A330 MRTT zostaną wyposażone w sztywny przewód paliwowy pod kadłubem i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi, środki cyberbezpieczeństwa, a także samoobrony o czym mowa w informacji prasowej Elbit Systems. Każdy z nich można będzie zamienić w samolot ewakuacji medycznej (MEDEVAC) z pomocą zamówionych zestawów Airbus Medical Evacuation Kit, składających się z dwóch stanowisk do intensywnej terapii i dodatkowych noszy dla pacjentów.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X