Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO) w Kielcach (6-9 września), europejska grupa Airbus zaprezentuje światowej klasy produkty i usługi dla polskich programów modernizacyjnych z dziedziny obronności, kosmosu i bezpieczeństwa narodowego w dwóch lokalizacjach: na stoisku 48 w hali E oraz na wystawie plenerowej obok hali G.
Na XXX Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach, 6-9 września, pojawi się europejska grupa Airbus
W hali E Airbus zaprezentuje model samolotu C295, który w polskich Siłach Powietrznych wykonuje taktyczno-logistyczne zadania transportowe i ewakuacji medycznej. Sprawdzony w operacjach w Iraku i Afganistanie C295 może być również przystosowany do roli morskiego samolotu patrolowego i platformy rozpoznania elektronicznego (SIGINT). Centrum serwisowe C295 w Warszawie jest w stanie przeprowadzić unifikację samolotów tego typu (10 lat Centrum Serwisowego C295 w Polsce).
Na wystawie pojawi się również model samolotu A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT). Klienci mogą zdecydować się na ustanowienie własnych zdolności do tankowania w locie lub dołączyć do Europejskiego Programu Współdzielenia Floty tankowców (Multinational MRTT Fleet, MMF). Ostatnio Airbus A330 MRTT jako pierwszy na świecie samolot-cysterna otrzymał certyfikat potwierdzający możliwość automatycznego tankowania innych samolotów w powietrzu (A3R). System A3R nie wymaga dodatkowego wyposażenia w maszynie pobierającej paliwo i ma na celu zmniejszenie obciążenia pracą operatora systemu tankowania, poprawę bezpieczeństwa i optymalizację wydajności operacji przesyłania paliwa (A330 MRTT certyfikowany do w pełni automatycznego tankowania).
W dziedzinie wykorzystania kosmosu Airbus proponuje rozwiązania oparte na konstelacji satelitów Pléiades Neo. Airbus może też wspierać polskie siły zbrojne w rozwoju łączności satelitarnej (SatCom) (Ostatnie satelity Pléiades Neo gotowe do wystrzelenia).
Na wystawie zewnętrznej Airbus zaprezentuje sprawdzony w eksploatacji, lekki i przystępny cenowo dwusilnikowy śmigłowiec H145M (na zdjęciach). Wiropłat ten może służyć Marynarce Wojennej, Wojskom Lądowym i Siłom Powietrznym do zadań szkoleniowych, ewakuacji medycznej, misji transportowych i uderzeniowych oraz wspierać działania służb porządku publicznego (Cypr: śmigłowce H145M zastąpią Mi-35P, Airbus dostarczył 20 śmigłowców H145M na Węgry).
Zdjęcia: Jakub Link-Lenczowski, MILMAG
Informacja prasowa