Podczas 15. Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego ADEX 2025 w Ilsan (20-25 października), południowokoreańska spółka Hanwha Aerospace zaprezentowała po raz pierwszy bojowy wóz piechoty K-NIFV (Korea Next Infantry Fighting Vehicle) — zmodernizowaną i lokalną wersję pojazdu AS21 Redback, przeznaczoną dla Sił Zbrojnych Republiki Korei oraz na rynki eksportowe (ADEX 2025: Hanwha zaprezentuje sztuczną inteligencję nowej generacji i systemy bezzałogowe).
K-NIFV powstał na bazie AS21 Redback wybranego w australijskim programie Mounted Close Combat Capability LAND 400 Phase 3. / Zdjęcie: Hanwha Aerospace
AS21 Redback wykazał wysokie osiągi, jednak jego konstrukcja w dużym stopniu opiera się na podzespołach i technologiach pochodzących z zagranicy (Izrael, USA, Australia), co znacząco wpływało na koszty produkcji i terminy dostaw. W odpowiedzi Hanwha Aerospace uruchomiła program K-NIFV — jako w pełni „koreanizowaną” wersję przeznaczoną do zastąpienia przestarzałych transporterów K200A1 oraz do ekspansji eksportowej, m.in. na rynki Europy Wschodniej (Rumunia i inne potencjalne państwa). Projekt realizowany jest w ramach krajowych wysiłków modernizacyjnych, z planowanym zakończeniem do 2028.
Największą zmianą w stosunku do Redbacka jest zastąpienie załogowej izraelskiej wieży T2000 (o nazwie własnej Redback Turret, będącej rozwinięciem Elbit System MT30 Mk2) nowo opracowaną bezzałogową wieżą od Hanwha Aerospace, co zwiększa przestrzeń wewnątrz kadłuba, poprawia przeżywalność i skuteczność załogi.
Wieża może zostać uzbrojona w armatę automatyczną kal. 30 mm lub 40 mm CTA (na amunicję teleskopową Poongsan), opracowane przez SNT Dynamics i ADD, a także w zintegrowany zdalnie sterowany moduł uzbrojenia RCWS (Remote Controlled Weapon Station) z systemem kierowania ogniem z elementami algorytmów uczenia maszynowego (sztucznej inteligencji) (KAAV-II: Południowokoreański program pojazdów amfibijnych).
Po obu bokach wieży umieszczono po jednej zdwojonej wyrzutni dla czterech gotowych do wystrzelenia przeciwpancernych pocisków kierowanych TAipers-L — lekkiej wersji pocisku TAipers (Tank Snipers), stosowanego w śmigłowcach uderzeniowych KAI LAH-1 Miron. System umożliwia rażenie celów opancerzonych na dystansie do 5,5 km.
TAipers-L / Zdjęcie: Hanwha Aerospace
Rosnące wymagania w zakresie przeżywalności wozów bojowych na współczesnym polu walki doprowadziły do zastosowania zaawansowanego systemu ochrony aktywnej (ASOP) oraz systemu warstwowej ochrony przeciw dronom (C-UAS).
Podczas gdy AS21 Redback wykorzystuje izraelski system Iron Fist spółki Elbit Systems, nowy K-NIFV ma zostać wyposażony w koreański system klasy ASOP opracowywany przez Hanwha Systems, którego zakończenie rozwoju przewidziano na rok 2026.
Z wieżą K-NIFV zintegrowano również radar do wykrywania dronów systemu przeciwdronowego C-UAS, umożliwiając skuteczne zwalczanie celów: do 4 km – za pomocą armaty 40 mm CTA, do 1 km – przy użyciu RCWS, do 300 m – poprzez ASOP.
To pierwszy koreański wóz bojowy, który implementuje pełną wielowarstwową architekturę obrony przeciw dronom.
Hanwha Systems ASOP podczas MSPO 2025 / Zdjęcie: Hyunmin Park, MILMAG
Pod względem konstrukcyjnym kadłub K-NIFV zachowuje ogólne parametry Redbacka, jednak z istotnymi zmianami w zakresie napędu i lokalizacji jego produkcji.
Pojazd nie posiada zdolności do pływania, lecz otrzyma koreański zespół napędowy w układzie power-pack oparty na jednostce SMV 1000 spółki STX Engine oraz przekładni opracowanej przez SNT Dynamics. Dodatkowe elementy pancerza również będą w pełni produkcji krajowej.
Hanwha Systems ASOP podczas MSPO 2025 / Zdjęcie: Hyunmin Park, MILMAG
Program K-NIFV ma kluczowe znaczenie dla dalszej niezależności przemysłu obronnego Republiki Korei. Poprzez pełną lokalizację produkcji, skrócenie łańcucha dostaw oraz optymalizację kosztów, Hanwha Aerospace planuje nie tylko wzmocnić krajowe zdolności, ale także zaoferować konkurencyjny produkt na rynkach międzynarodowych.

