13 listopada dyrektor tureckiego Podsekretariat Przemysłu Obronnego Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) İsmail Demir poinformował o oblocie pierwszego zmodernizowanego śmigłowca uderzeniowo-rozpoznawczego T129 ATAK Faz-2.
T129 ATAK Faz-2 wystartował do swojego pierwszego lotu z przyzakładowego lotniska holdingu TUSAŞ/TAI przy bazie lotniczej Mürted (wcześniej znanej jako Akıncı), leżącej w pobliżu Ankary / Zdjęcie: TUSAŞ
Począwszy od połowy 2020 (gdy zakończą się próby odbiorcze) tureckie siły zbrojne będą odbierać 21 wiropłatów, które dołączą do 53 dotychczas dostarczonych śmigłowców T129 ATAK Faz-1. Tym samym program odnotował około dwuletnie opóźnienie.
Podstawowe modyfikacje w porównaniu do Faz-1 obejmują nowy pakiet systemów walki radioelektronicznej, rozszerzony system ostrzegania przed opromieniowaniem wiązką radaru, system zakłócania pasma radiowego, system ostrzegania przed opromieniowaniem wiązką lasera, a także nowe radiostacje typu 9681 V/UHF (Prototyp TAI T625 ujawniony, 2018-08-21).
Jak dotąd, dowództwo lotnictwa wojsk lądowych (Türk Kara Havacilik Komutanlığı) otrzymało 41 śmigłowców. Po sześć T129B trafiło do Eskadry Lotnictwa Żandarmerii (Türk Jandarma Havacılık Başkanlığı) i Departamentu Lotnictwa Generalnej Dyrekcji Bezpieczeństwa (Emniyet Genel Müdürlüğü – Havacılık Daire Başkanlığı), znanego jako Polis. Śmigłowców w wersji T129 ATAK Faz-1 zamówiono łącznie 59. Zainteresowanie zakupem T129 wyraziły także siły zbrojne Pakistanu i Filipin (T129 ATAK dla Pakistanu?, 2018-05-27; Filipiny zainteresowane T129, 2018-12-04).
Licencja udzielona Turcji w 2007 przez ówczesną spółkę AgustaWestland na opracowanie i budowę pochodnej śmigłowców uderzeniowo-rozpoznawczych A129CBT Mangusta obejmuje 50 wiropłatów plus 32 w ramach opcji.
Holding TUSAŞ na zlecenie SSB z 22 lutego 2019 opracuje i zbuduje w ramach projektu Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri następcę śmigłowców T129 ATAK, który otrzymał wstępne oznaczenie ATAK 2. Projekt nowego wiropłatu ujawniono 31 października 2017. Oblot prototypu, który ma być dwa razy cięższy od T129, ma nastąpić do 2024 (Rozwój TAI ATAK 2, 2019-02-24).