24 czerwca ujawniono, że w połowie miesiąca Indyjski Komitet Gabinetowy ds. Bezpieczeństwa (DAC) z nowym ministrem obrony Rajnathem Singhem zatwierdził zakup dodatkowych 10 samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych P-8I Neptune, które są wariantem samolotów Boeing P-8A Poseidon. Ministerstwo Obrony Indii planuje zakup także uzbrojenia, radaru i powiązanego wyposażenia. Dzięki temu marynarka wojenna Indii (Bhāratīya Nau Senā), posiadając łącznie 22 samoloty tego typu, będzie drugim największym uzytkownikiem po US Navy.
 P-8I jest wyposażony w radar APS-143C(V)3 OceanEye oraz detektor anomalii magnetycznych, podczas gdy standardowy P-8A przenosi radar nowej generacji Raytheon AN/APY-10 z syntetyczną aperturą. Bazowym płatowcem jest cywilny 737-800ERX. Wiele urządzeń pokładowych, w tym łączności, zostało dostarczonych przez rodzimą spółkę Bharat Electronics Limited / Zdjęcie: Bhāratīya Nau Senā

P-8I jest wyposażony w radar APS-143C(V)3 OceanEye oraz detektor anomalii magnetycznych, podczas gdy standardowy P-8A przenosi radar nowej generacji Raytheon AN/APY-10 z syntetyczną aperturą. Bazowym płatowcem jest cywilny 737-800ERX. Wiele urządzeń pokładowych, w tym łączności, zostało dostarczonych przez rodzimą spółkę Bharat Electronics Limited / Zdjęcie: Bhāratīya Nau Senā

Zakup P-8I ma odbyć się bezpośrednio w. zakładach Boeinga, podczas gdy wyposażenie i uzbrojenie zostanie zakupione procedurą Foreign Military Sales (FMS) poprzez Departament Obrony USA. Łączne koszty są szacowane na nawet 225 mld INR (11,21 mld zł). DAC ocenia, że kontrakt mógłby zostać zawarty w 2020, a pierwsze dostawy rozpoczęłyby się w 2023 (Następne P-8A Poseidon, 2019-01-30).

W styczniu 2008 Boeing zaproponował zmodyfikowany wariant opracowywanego P-8A dla Indii. Podstawową różnicą był pracujący w paśmie X radar Telephonics APS-143C(V)3 OceanEye o zasięgu 200 mil morskich oraz detektor anomalii magnetycznych. 4 stycznia 2009 zawarto umowę o wartości 2,1 mld USD (7,85 mld zł) na osiem samolotów. Zostały one dostarczone w latach 2012-2015 i weszły na wyposażenie 312. Eskadry Albatross(INAS 312) w bazie INS Rajali, gdzie służą obok ośmiu Tu-142MK-E, które w latach 2006-2014 były remontowane w Rosji. Jednak 29 marca 2017 wszystkie tupolewy zostały skreślone ze stanu, gdyż według źródeł indyjskich jedynie trzy z nich nadawały się do lotów. W latach 2020-2022 zostaną dostarczone kolejne cztery P-8I, zamówione w 2016 (Śmigłowce morskie dla Indii, 2019-06-05).

Uzbrojenie P-8I Neptune stanowią pociski przeciwokrętowe AGM-84L Harpoon Block II, lekkie torpedy ZOP typu Mark 54 MAKO. W 2014 P-8I brały udział w międzynarodowej operacji poszukiwawczej samolotu rejsowego B777-200ER lotu Malaysia Airlines 370. W czerwcu 2017 Boeing ogłosił, że indyjskie samoloty wylatały łącznie ponad 100 tys. godzin.

P-8I jest trzecim typem samolotu, który trafił na wyposażenie INAS 312. Pierwszym był Lockheed L1049G Super Constellation. Lotnictwo morskie Bhāratīya Nau Senā operuje także trzema Ił-38 w bazie INS Hansa (dwa zostały utracone). Samoloty przechodzą obecnie modernizację w Rosji do standardu Ił-38SD (Sea Dragon), który jest równoważny z Ił-38N rosyjskiej marynarki wojennej (WMF).