15 listopada fińska spółka Sisu Auto zaprezentowała zmodyfikowaną odmianę lekkiego pojazdu opancerzonego GTP 4×4. Pojazd został wyposażony w nowy silnik wysokoprężny Mercedes-Benz OM926 o mocy 243 kW (330 kM) wraz z automatyczną skrzynią biegów Allison.
GTP 4×4 z nowym układem napędowym, jest drugim wariantem po ujawnionym w ubiegłym roku transporterze opancerzonym
GTP 4×4 zostały zaoferowane łotewskiej Gwardii Narodowej (Latvijas Republikas Zemessardze), ale wynik przetargu został oprotestowany (Pojazdy dla Łotwy od nowa, 2019-10-04).
Według wcześniejszych informacji, prototyp wyposażono w sześciocylindrowy czterosuwowy silnik wysokoprężny sprzężony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, który zapewniał mu prędkość ponad 100 km/h i zasięg do 700 km. Nowy układ napędowy, w tym odpowiednio zwiększona moc i moment obrotowy, były wymagane w związku z wymogami operacyjnymi zamawiającego.
Pojazd wyposażono w opancerzoną 4-osobową kabinę, a jego ładowność wynosi 5000 kg / Zdjęcia: Sisu Auto
Nowy wariant ogólnego przeznaczenia pojazdu GTP 4×4 wykorzystuję tę samą, zmodernizowaną ramę, co transporter opancerzony (który pozwala na transport do 10 żołnierzy desantu), zaprezentowany po raz pierwszy podczas międzynarodowej wystawy Auto 2018 w Rydze (Prezentacja Sisu GTP 4×4, 2018-04-23). Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami powstaną jeszcze warianty ewakuacji technicznej i ratownictwa z żurawiem, opancerzony ambulans oraz pojazd rozpoznawczy o ładowności do 5000 kg.