We wtorek, 14 stycznia 2025, brazylijska spółka Embraer (Empresa Brasileira de Aeronáutica) poinformowała, że, że Ministerstwo Obrony Urugwaju skorzystało z prawa opcji i zwiększyło zamówienie na lekkie, turbośmigłowe samoloty szturmowe A-29 Super Tucano do sześciu egzemplarzy.
Przypomnijmy, że 26 sierpnia 2024 obie strony podpisały umowę na dostawę 1 samolotu z opcją na 5 kolejnych w ramach programu modernizacji floty wojsk lotniczych Urugwaju (Fuerza Aérea Uruguaya, FAU). Teraz opcja została wykonana. Umowa obejmuje również wyposażenie misji, zintegrowane usługi logistyczne i symulator lotu.
Współpraca między Embraer a Urugwajskimi Siłami Powietrznymi rozwija się i jesteśmy szczególnie zadowoleni, że możemy ogłosić tę umowę w roku, w którym świętujemy 50. rocznicę pierwszego kontraktu eksportowego Embraer z Urugwajem — powiedział Bosco da Costa Junior, prezes i dyrektor generalny Embraer Defense & Security. Jesteśmy gotowi zaoferować FAU najlepsze samoloty wielozadaniowe, a także nasze pełne wsparcie w celu zwiększenia ich gotowości operacyjnej i wzmocnienia ich zdolności do realizacji strategicznych misji, takich jak nadzór granic.
Zakup samolotów A-29 Super Tucano i symulatora lotu zapewni Urugwajowi zdolności do obrony przestrzeni powietrznej i jest częścią zobowiązania podjętego przez rząd w celu odnowienia zdolności i wyposażenia naszych Sił Zbrojnych w celu wypełniania przydzielonych im misji — powiedział minister obrony Urugwaju Armando Castaingdebat.
Ten zakup projektuje nas technologicznie, a po zakończeniu procesu A-29 pozwolą nam stawić czoła, razem z Embraerem, nowym paradygmatom bezpieczeństwa regionalnego — powiedział Naczelny Dowódca Fuerza Aérea Uruguaya, generał Luis H. De León.
W ostatnich tylko 30 dniach na zakup A-29 Super Tucano zdecydował się nieujawniony klient z Afryki – 4 egzemplarze (31 grudnia 2024), inny nieujawniony klient bez wskazania regionu świata (30 grudnia 2024) – 4 egzemplarzy oraz Portugalia, ale na 12 egzemplarzy Super Tucano w wariancie A-29N (dla europejskich państw członkowskich NATO) – 16 grudnia 2024.
Zamówienia na wariant bazowy, czyli A-29 Super Tucano (aka. EMB 314), przekraczają 260 egzemplarzy, które wylatały ponad 570 000 godzin lotu, z czego 60 000 w działaniach bojowych. Poza USA, wśród użytkowników jest obecnie 20 państw: Afganistan, Angola, Brazylia, Burkina Faso, Chile, Dominikana, Ekwador, Ghana, Honduras, Indonezja, Kolumbia, Liban, Filipiny, Mali, Mauretania, Nigeria, Senegal, USA a ostatnio także Paragwaj. W przeszłości samolotami tymi była zainteresowana Ukraina.
A-29 Super Tucano jest wyposażony w system precyzyjnej identyfikacji celów, systemy uzbrojenia i kompleksowy system łączności. Jego możliwości są dodatkowo zwiększane przez zaawansowane systemy awioniki HMI zintegrowane z solidnym płatowcem, zdolnym do operowania z nieutwardzonych pasów startowych, w surowych warunkach i bez infrastruktury. Co więcej, samolot charakteryzuje się prostą koncepcją konserwacji, która zapewnia wysoki poziom niezawodności, dostępności i integralności strukturalnej przy niskich kosztach cyklu życia.
#NEWS | Uruguayan Air Force buys five Embraer #A29 #SuperTucano by converting options into firm orders. Read full news: https://t.co/KQzHYbLryq @Fuerza_aerea_uy #EmbraerStories pic.twitter.com/N7w0NEodeI
— Embraer (@embraer) January 14, 2025
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.