W środę, 9 kwietnia 2025, 1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie (1. BLTr.) opublikowała informację z zawarcia umowy o wartości 789 600 zł z polsko-czeskim konsorcjum spółek Airtech Solution z Warszawy (lider) i Czech Aviation Training Centre z Pragi (partner) na usługi przeprowadzenia szkoleń dla personelu technicznego samolotów rządowych do przewozu VIP typu Boeing 737-800 w 2025 roku.
Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski, MILMAG
W ramach postępowania przetargowego nieograniczonego, prowadzonego od 31 stycznia 2025, otrzymano łącznie dwie oferty z terminem składania do 13 marca 2025, do godz. 10.00. Jedynym kryterium wyboru oferty była cena (100%). Zwycięska oferta otrzymała 100 pkt, natomiast odrzucona kontroferta została złożona przez LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) z Warszawy i miała wartość 888 000 zł – uzyskując 88,92 pkt.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi przeprowadzenia szkolenia z eksploatacji samolotu Boeing 737-800 – szkolenie na typ dla personelu technicznego (Służby Inżynieryjno-Lotniczej) 1. Bazy Lotnictwa Transportowego przewidzianego do wykonywania obsług liniowych samolotu Boeing 737-800. Nazwa szkolenia: Eksploatacja samolotu Boeing 737-800 – szkolenie na typ dla personelu technicznego specjalności B1 oraz B2. Termin realizacji do 30 września 2025.
Przeszkolonych ma zostać 24 członków Służby Inżynieryjno-Lotniczej (z możliwością zredukowania do 21). Szkolenie ma składa się z części teoretycznej i praktycznej oraz zostać przeprowadzone w oparciu i w zakresie ujętym w obowiązujących przepisach: EASA PART-66 (Dodatek III – Szkolenie na typ statku powietrznego i standard egzaminacyjny, szkolenie w miejscu pracy) lub EMAR-66 (Appendix III – Military Aircraft Type Training and Examination Standard, and On-the-Job Training (OJT). Czas trwania szkolenia to co najmniej 150 godzin dla części teoretycznej oraz co najmniej 2 tygodnie części praktycznej. Szkolenia mają się odbyć w dwóch grupach po 12 osób w II i III kwartale 2025.
Siły Powietrzne RP użytkują trzy średnie samoloty B737-800: jeden B737-86X(WL) o nr taktycznym 0110 o nazwie własnej Józef Piłsudski oraz dwa B737-800NG w wersji biznesowej BBJ2-27K (Boeing Bussines Jet 2) w konfiguracji z salonem HEAD: o nr taktycznym 0111 i nazwie własnej Roman Dmowski oraz 0112 Ignacy Jan Paderewski. Uzupełnieniem są dwa małe klasy bizjet Gulfstream G550 o nazwach własnych: Książę Józef Poniatowski i Generał Kazimierz Pułaski.