Sierpniowa uroczystość obejmowała zapoczątkowanie procesu palenia blach. Przyszły USCGC Icarus (WSMM 920) będzie drugim przedstawicielem typu Heritage, który jest budowany w stoczni Austal USA – dwa pierwsze kutry buduje stocznia Eastern Shipbuilding Group na Florydzie.

Ogółem Austal USA, na mocy umowy ramowej zawartej w czerwcu 2022 roku, może liczyć na zamówienie jedenastu kutrów. Dotychczas władze federalne zakontraktowały dwa pierwsze, a także zapoczątkowały finansowanie trzeciego. Wobec opóźnień realizacji kontraktu przez konkurencyjną Eastern Shipbuilding Group nie można wykluczyć, że stocznia w Mobile będzie sukcesywnie podpisywać kolejne umowy. Docelowo USCG planuje dysponować 25 kutrami tego typu.

Wizja artystyczna kutra typu Herigage. Grafika: Austal USA

Jednostki będą zdolne do realizacji długotrwałych misji patrolowych poza portami, a dzięki wyposażeniu i uzbrojeniu, mają stanowić ważny element wsparcia dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych oraz większych kutrów US Coast Guard, czyli typu Legend.

Podobnie jak w przypadku tych ostatnich, również typ Heritage jest formalnie klasyfikowany jako „kuter”. Nie należy jednak odbierać tego dosłownie, a nazewnictwo jest efektem tradycji sięgającej XVIII i XIX wieku. Patrolowce będą miały wymiary 110×16 m i wyporność pełną około 4500 ton. Napęd składający się z dwóch silników wysokoprężnych MAN 16V28/33D ma pozwolić na osiągnięcie prędkości 24,5 węzłów. Zapasy pokładowe umożliwią wykonywanie patroli trwających do 60 dni bez potrzeby ich uzupełniania. Uzbrojenie obejmie armatę BAE Systems Bofors Mk 110 kalibru 57 mm, zdalnie sterowane stanowisko BAE Systems Mk 38 Mod 3 z armatą 25 mm, wielkokalibrowe karabiny maszynowe kalibru 12,7 mm. Na rufie przygotowano infrastrukturę do wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 lub Lockheed Martin MH-60. Kutry zostaną wyposażone w stację radiolokacyjną Saab AN/SPS-77 Sea Giraffe, system walki elektronicznej AN/SLQ-32C(V)6, wyrzutnie celów pozornych Mk 53 Mod 10 Nulka.