9 grudnia niemiecka grupa Rheinmetall poinformowała, że jej spółka zależna Rheinmetall Aviation Services (RAS) wygrała postępowanie przetargowe prowadzone przez Urząd do spraw zakupów obronnych Bundeswehry BAAINBw Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) na usługi konserwację, utrzymanie i wsparcie eksploatacji floty 80 ciężkich śmigłowców transportowych CH-53GA/GE/GS Stallion należących do wojsk lotniczych (Luftwaffe) (Rheinmetall dostarczy bomby Mk 82-EP, 2020-12-02).

Rheinmetall wygrał przetarg na konserwację, utrzymanie, naprawy i wsparcie eksploatacji ciężkich śmigłowców transportowych CH-53GA/GE/GS Stallion należących do Luftwaffe

Rheinmetall wygrał przetarg na konserwację, utrzymanie, naprawy i wsparcie eksploatacji ciężkich śmigłowców transportowych CH-53GA/GE/GS Stallion należących do Luftwaffe

Na mocy pięcioletniej umowy (z możliwością przedłużenia o rok) o wartości kilkunastu milionów EUR, Rheinmetall Aviation Services z siedzibą w Bremie, w 2021 rozpoczną się prace serwisowe w bazie lotniczej Diepholz w Dolnej Saksonii, gdzie mieści się 64. Skrzydło Śmigłowców (Hubschraubergeschwader 64, HSG 64), będące jedynym operatorem Stallionów w Luftwaffe (od roku 1972) (Niemcy w hipersonicznym programie TWISTER, 2020-12-01).

Spółka-córka Rheinmetall Aviation Services, która zajmie się konserwacją niemieckich CH-53GA/GE/GS Stallion, będzie również odpowiadać za utrzymanie śmigłowców CH-53G King Stallion, jeśli te zostaną wybrane w programie STH (Schwere Transporthubschrauber) / Zdjęcie: Rheinmetall

Spółka-córka Rheinmetall Aviation Services, która zajmie się konserwacją niemieckich CH-53GA/GE/GS Stallion, będzie również odpowiadać za utrzymanie śmigłowców CH-53G King Stallion, jeśli te zostaną wybrane w programie STH (Schwere Transporthubschrauber) / Zdjęcie: Rheinmetall

Spółka Rheinmetall Aviation Services została powołana w 2019 w ramach strategicznej współpracy ze spółką Sikorsky Aircraft (wchodzącej w skład Lockheed Martin) w programie nowych, ciężkich śmigłowców transportowych STH (Schwere Transporthubschrauber) o wartości szacowanej obecnie na 6,4 mld USD (23,53 mld zł). W programie oferowany jest najnowszy CH-53G King Stallion, a w przypadku jego wyboru, spółka RAS będzie odpowiedzialna za konserwację, naprawy, szkolenia i dokumentację techniczną. Rheinmetall i Sikorsky współpracują ze sobą od 2009.

Jeśli chodzi o sam program STH, to 29 września br. BAAINBw anulował postępowanie przetargowe z uwagi na fakt, że przy obecnym budżecie nie mogą zostać spełnione wszystkie wymogi techniczne. Pierwotnie planowano zawarcie umowy w 2021 i dostawy w latach 2023-2031. Nie jest jasne, jak bardzo decyzja władz niemieckich wpłynie na harmonogram. Kontroferentem w programie jest Boeing z modelem CH-47F Chinook ( Postępowanie na ciężkie śmigłowce dla Bundeswehry unieważnione , 2020-09-29).