W piątek, 21 marca 2025, europejska spółka General Dynamics European Land Systems (GDELS)–Steyr poinformowała, że na nadchodzącym sympozjum AUSA Global Force Symposium and Exposition w Huntsville w stanie Alabama, zaplanowanym na 25-27 marca br. zaprezentuje mobilny zestaw przeciwlotniczy Pandur EVO M-SHORAD w układzie napędowym 6×6.
Oferta składa się z podwozia kołowego transportera opancerzonego Pandur EVO 6×6, które zintegrowano z bezzałogowym systemem wieżowym RiwP (Reconfigurable Integrated-weapons Platform) spółki Moog Inc. tworząc mobilny system obrony powietrznej krótkiego zasięgu M-SHORAD (Maneuver Short Range Air Defense). System RiwP wcześniej zintegrowano z zestawami Sgt Stout na podwoziu kołowego transportera opancerzonego ICV Stryker A1 w wersji Increment 1, które trafiają do US Army czy zestawami do zwalczania bezzałogowców M-LIDS (Mobile Low slow small-unmanned aircraft Integrated Defeat System) na podwoziu M-ATV czy oferowanym przez przemysł AMPV C-UAS od BAE Systems Inc.
RiwP w komplementacji dla Pandur EVO M-SHORAD został uzbrojony w armatę automatyczną Northrop Grumman/Orbital ATK XM914 (wariant M230LF), zasilaną jednostronnie amunicją programowalną 30 mm x 113 do zwalczania bezzałogowych zagrożeń powietrznych oraz dwoma zestawami poczwórnych wyrzutni SUVL (Stinger Vehicle Universal Launcher) dla pocisków przeciwlotniczych FIM-92J Stinger.
Wieżę wyposażono w system kierowania ogniem, wspierany przez zdefiniowany programowo, radar pulsacyjny dopplerowski 4D średniego zasięgu nowej generacji Echodyne EchoShield, pracujący w paśmie Ku, który jest używany do monitorowania przestrzeni powietrznej w bliskiej odległości i śledzenia celów. Dwie konsole sterujące dla systemu uzbrojenia i komputerów kontroli ognia znajdują się wewnątrz pojazdu.
Pojazdy Pandur EVO 6×6 jak dotąd weszły na uzbrojenie tylko sił zbrojnych Austrii. 22 grudnia 2016 zamówiono 34 egzemplarze za 105 mln EUR jako następców wozów poprzedniej generacji, wprowadzonych do linii w 1996 liczbie 71 pojazdów (w służbie pozostaje 68, które zmodernizowano do standardu A2). Następnie zamówiono dodatkowe 30 pojazdów z dostawami do 2023. We wrześniu 2022 zamówiono trzecią partię 36 pojazdów.
19 lutego 2024 Ministerstwo Obrony Austrii podpisało rekordową umowę o wartości 1,8 mld EUR na dostawę 225 pojazdów w wariantach: transportera piechoty MTPz ze zdalnie sterowanym stanowiskiem ESL Advanced Information Technology WS4 Panther, ewakuacji rannych MTPz SAN, wozu dowodzenia MTPz Fü, niszczyciela czołgów MTPz PAL, samobieżnego moździerza MTPz SgrW, samobieżnego zestawów przeciwlotniczego MTPz FlA, wozu koordynacji wsparcia ogniowego MTPz JFS, wozu rozpoznawczego MTPz Aufkl, wozu wsparcia dowodzenia MTPz FüU, wozu wsparcia inżynieryjnego MTPz Pi, wozu rozpoznania radioelektronicznego MTPz ERFOS i wozu walki radioelektronicznej MTPz STÖRSYS. Wariant przeciwlotniczy MTPz FlA zadebiutował we wrześniu ub. r. Został wyposażony w bezzałogową wieżę Oerlikon Skyranger 30, niemieckiej grupy Rheinmetall AG.