Umowa, która ma zostać zrealizowana do lutego 2028 roku, obejmuje produkcję nieujawnionych komponentów i części, które w przyszłości posłużą do montażu silników F135 19. serii produkcyjnej. Zamówienie ma wartość 115 mln USD. W momencie podpisania producent otrzymał pełną kwotę – środki pochodzą zarówno z funduszy amerykańskich oraz przyszłych użytkowników eksportowych. Producent oraz Departament Obrony nie opublikowali szczegółów dotyczących podziału zamówienia na poszczególne państwa.

Zdjęcie: Pratt & Whitney

Turbowentylatorowe silniki Pratt & Whitney F135 wszystkich odmian stanowią napęd wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35 Lightning II. Dotychczas producent wyprodukował i dostarczył ponad 1200 seryjnych silników, które zainstalowano w maszynach oraz stanowią zapas magazynowy. Dzięki nim maszyny wylatały już ponad milion godzin. Jak pokazują statystyki, silniki charakteryzują się wysokim stopniem gotowości i niezawodności.

Poza produkcją Pratt & Whitney prowadzi prace nad modernizacją konstrukcji. Według obecnego harmonogramu, nowa wersja F135 ma być certyfikowana i dostarczana użytkownikom od 2028 roku. Jej parametry pozwolą na pełne wykorzystanie możliwości samolotów F-35 Lightning II Block 4. Dzięki modułowej konstrukcji, pakiety modernizacyjne jednostek napędowych będą dostępne do już dostarczonych silników.