Australian Army odebrała pięć zestawów płyt pancernych wyprodukowanych przez Craig International Ballistics, w które zostaną wyposażone ciężkie śmigłowce transportowe CH-47F Chinook.
Demontowane panele posłużą do osłony kokpitu załogi i kabiny głównej (ładowni). Zapewnią one pełną ochronę przed ostrzałem z broni małokalibrowej / Zdjęcie: Craig International Ballistics
Umowa dodtycząca pozyskania dodatkowych środków ochrony balistycznej śmigłowców CH-47 Chinook została podpisana 21 listopada 2017. Obejmuje pięć demontowanych zestawów do osłony kokpitu załogi i kabiny głównej (ładowni). Zapewnią one pełną ochronę przed ostrzałem z broni małokalibrowej. W porównaniu z wcześniej stosowanymi wkładami pancernymi, nowe są lżejsze, cieńsze i potencjalnie trwalsze. Dostawa miała miejsce w czerwcu.
Australian Army wykorzystuje obecnie 10 ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook, które sukcesywnie zastępują model CH-47D / Zdjęcie: Staff Sgt. Daniel Wetzel (USMC)
Osłony zbudowano z materiałów kompozytowych z ceramicznymi wkładami opartych na węgliku boru, opracowanych przez spółkę Honeywell Spectra Shield, a także powłok ochronnych Rhino Linings REXAR. Panele zostały przetestowane i otrzymały stosowne certyfikaty bezpieczeństwa.
Płyty zostały wyprodukowane w nowych zakładach spółki Craig International Ballistics w Arundel w stanie Queensland. Opancerzenie spółki ma zostać zaoferowane w ramach obecnych i przyszłych projektów obronnych, takich jak pozyskanie nowych pojazdów opancerzonych lub fregat rakietowych (Rozpoznawczy Boxer CRV dla Australii, 2018-03-14, Fregaty GCS dla Australii, 2018-07-02).
Od 1999 wkłady balistyczne Craig International Ballistics australijskich żołnierzy, w tym służących w jednostkach specjalnych SASR, w operacjach bojowych w Timorze Wschodnim, Iraku i Afganistanie.
Analiza
Australian Army operuje obecnie flotą 10 ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook, które sukcesywnie zastępują model CH-47D. Zakup pierwszych siedmiu został zaaprobowany przez Departament Stanu USA we wrześniu 2007, a umowa o wartości 631 mln AUD (1,74 mld zł) została podpisana trzy lata później. Śmigłowce zostały dostarczone pomiędzy kwietniem a wrześniem 2015. W grudniu tego samego roku zamówiono trzy kolejne wiropłaty za 150 mln AUD (413,6 mln zł), które dostarczono w czerwcu 2016.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.