Inspektorat Uzbrojenia poinformował magazyn militarny MILMAG, że w ogłoszonym 26 lipca postępowaniu na dostawy 55 Pojazdów Wojsk Aeromobilnych (PWA) o wysokiej mobilności i 105 Przyczep Specjalnych (PS) do Pojazdów Wojsk Aeromobilnych swoje oferty złożyło siedmiu potencjalnych wykonawców.

Wymagania dla polskiego programu pojazdu dla wojsk aeromobilnych wpisują się w światowy trend opracowania lekkich, specjalistycznych pojazdów dla spadochroniarzy, zwiadowców czy komandosów. Na zdjęciu lekki wóz Internally Transportable Vehicle (ITV) opracowany dla amerykańskiego Korpusu Piechoty Morskiej / Zdjęcie: USMC

Wymagania dla polskiego programu pojazdu dla wojsk aeromobilnych wpisują się w światowy trend opracowania lekkich, specjalistycznych pojazdów dla spadochroniarzy, zwiadowców czy komandosów. Na zdjęciu lekki wóz Internally Transportable Vehicle (ITV) opracowany dla amerykańskiego Korpusu Piechoty Morskiej / Zdjęcie: USMC

Są to trzy samodzielne spółki – AMZ-Kutno, Dom Samochodowy Germaz i Zeszuta oraz cztery konsorcja. W skład pierwszego wchodzą KAFAR Bartłomiej Sztukiert, Hibneryt, Auto Podlasie i Auto Special Modlniczka Oddział Sobiesław Zasada Warszawa. Drugie konsorcjum składa się ze spółek Polski Holding Obronny i Concept. Trzecie to Szczęśniak Pojazdy Specjalne i Marvel. Ostatnie konsorcjum chętne do dostaw pojazdów to Polska Grupa Zbrojeniowa, Rosomak i Toyota Motor Poland Company Limited.

Chętni mieli czas do 4 września 2017 na dostarczenie ofert. Z nich Inspektorat Uzbrojenia wybierze do pięciu wykonawców, a następnie rozpocznie procedurę negocjacyjną. Kryterium oceny sprzętu ma być w 60% cena, w 20% czas gwarancji, w 10% moc silnika i w 10% prześwit przyczepy i pojazdy mierzone zgodnie z Polską Normą PN-ISO 612:2006. Nowe pojazdy i przyczepy mają trafić do Wojska Polskiego w latach 2019-2022 (Pojazdy dla aeromobilnych, 2017-07-27).