23 października Komenda Portu Wojennego Gdynia unieważniła postępowanie, realizowane procedurą ograniczoną dotyczące naprawy głównej sonaru SHL-100AM na trałowcu ORP Śniardwy (645) projektu 207M (Wsparcie eksploatacji pojazdów podwodnych Double Eagle, 2020-09-16).
Trałowiec ORP Śniardwy (645) zmodernizowanego projektu 207M to przedostatni zaprojektowany i zbudowany w Polsce okręt / Zdjęcie: Michał Szafran
Próba wyłonienia dostawcy usługi naprawy głównej sonaru została podjęta 8 lipca br., a termin składania ofert minął 4 sierpnia o godz. 13.30. Kryteriami wyboru oferty były cena (90%) i gwarancja (10%). 20 października podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania, gdyż nie złożono ofert nie podlegających odrzuceniu przez zamawiającego ( JT Ship Service naprawi sonar Orła, 2020-05-14).
Kadłubowa stacja hydrolokacyjna SHL-100AM jest wykorzystywana do lokalizacji obiektów na dnie morza. Została zaprojektowana i dostarczona przez gdyński Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej (OBR CTM) w latach 1990. (Naprawa ORP Bielik, 2019-10-18).
Banderę na ORP Śniardwy podniesiono 28 stycznia 1994. Jest to jednostka zmodernizowanego projektu 207M, która została przebudowana w stosunku do wcześniejszej wersji 207P. Okręt otrzymał nowe stacje hydrolokacyjne Flaming-A i Flaming-B w miejsce urządzeń sowieckich, zmodernizowane wyposażenie trałowe czy uzbrojenie pokładowe w postaci zestawu ZU-23-2MR Wróbel II. Zmieniono także układ nadbudówek i dodano kolejny żuraw.