14 października 2. Regionalna Baza Logistyczna rozpoczęła postępowanie w ramach procedury przyśpieszonej na dostawę 635 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia w latach 2020-2022. Z czego 485 wozów ma być kupionych w ramach zamówienia gwarantowanego, a pozostałe 150 w ramach opcji (w poprzednim zamówieniu 125, a zatem ogólna liczba wzrosła z 610).

Gdyby próba zakupu samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia się po raz kolejny nie udała, to obecnie używane pojazdy można znacznie zmodernizować. Autobox Innovation Honker M-AX napędzany silnikiem IVECO FTP F1C pokazano na MSPO 2018. Cena modernizacji nie powinna przekroczyć połowy kosztów kupna nowego odpowiednika. Honker M-AX ma dopuszczalną masę całkowitą podniesioną do 4500 kg, dzięki czemu może transportować dwa razy cięższe ładunki / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Gdyby próba zakupu samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia się po raz kolejny nie udała, to obecnie używane pojazdy można znacznie zmodernizować. Autobox Innovation Honker M-AX napędzany silnikiem IVECO FTP F1C pokazano na MSPO 2018. Cena modernizacji nie powinna przekroczyć połowy kosztów kupna nowego odpowiednika. Honker M-AX ma dopuszczalną masę całkowitą podniesioną do 4500 kg, dzięki czemu może transportować dwa razy cięższe ładunki / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Szacunkowa wartość umowy to 98 947 973,30 zł netto. Chętni mają czas do 6 listopada 2019 na złożenie ofert, które muszą być wiążące do 3 lutego 2020. Dostawy pojazdów mają zakończyć się do 28 listopada 2022. Wartość zaliczki wynosi 2 518 020 zł brutto.

2. Regionalna Baza Logistyczna tłumaczy pilną potrzebę udzielenia zamówienia tym, iż istnieje duże zagrożenie niepodpisania umowy w roku 2019, co skutkowałoby brakiem możliwości opłacenia w 2019 zaliczki dla Wykonawcy realizującego umowę dostawy pojazdów dla SZ RP. W związku z powyższym nie wykorzystano by środków przydzielonych w planie modernizacji technicznej na rok 2019. Ponadto realizacja postępowania w trybie skróconym pozwoli na przyśpieszenie dostaw w roku 2020 i umożliwi zabezpieczenie potrzeb mobilizacyjnych jednostek wojskowych w krótszym czasie.

To już piąta prób zakupu następcy samochodów Honker. Poprzednia została unieważniona przez 2. Regionalną Bazę Logistyczną 25 września 2019. Powodem było przekroczenie przez cenę najkorzystniejszej oferty kwoty, którą wojsko zamierzało przeznaczyć na zakup pojazdów (Czwarty zgon Mustanga, 2019-09-26). Wówczas planowano na wydać 121 268 020 zł brutto, obecnie szacowana kwota zakupu jest o 437 tys. zł wyższa.