Przejdź do serwisu tematycznego

MSPO 2023: Współpraca Pagacz i Synowie z RunFlat International

Podczas XXXI MSPO w Kielcach, spółka Pagacz i Synowie podpisała list intencyjny z brytyjską RunFlat International w sprawie ustanowienia w Polsce produkcji wkładek typu run-flat.

W środę, 6 września o godzinie 12.00, podczas XXXI Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO 2023 w Kielcach, przedstawiciele spółek Pagacz i Synowie oraz RunFlat International podpisali list intencyjnego w sprawie rozpoczęcia produkcji wkładek run-flat w Polsce. Zapowiedź ceremonii pojawiła się 28 sierpnia (Pagacz będzie produkować wkładki RunFlat International).

Brytyjska RunFlat International została założona w 2001 jako spółka zależna względem dominującej Westley Plastics, wykorzystującej najnowocześniejszą technologię polimerową do opracowywania wyłącznie systemów wkładek nośnych do kół typu run-flat. Początki jej działalności sięgają lat 60. XX wieku kiedy rozpoczęto opracowywanie technologii polimerowych w celu zastąpienia cięższych, droższych i mniej odpornych na zużycie wyrobów metalowych.

RunFlat International jest wiodącym niezależnym dostawcą systemów run-flat oraz dostawcą kół dla pojazdów mających zastosowanie w sektorze militarnym i bezpieczeństwa, cieszącym się określoną reputacją jakości, wydajności oraz nowoczesnej obsługi klienta. Ukierunkowując się głównie na rynek pojazdów opancerzonych, firma oferuje pełną gamę kół i systemów run-flat, które pasują do pojazdów o szerokim spektrum zastosowań. Po zamontowaniu systemu run-flat można pokonać dystans do 100 km z oponami uszkodzonymi w efekcie oddziaływań balistycznych lub warunków terenowych.

Zdjęcia: MILMAG

Produkty RunFlat International są systematycznie badane w oparciu o normy wojskowe takich organizacji jak: FINABEL i NATO, a także według norm określonych przez różne kraje. Ponadto były one testowane przez przedstawicieli takich producentów jak: Plasan oraz Mercedes. Produkty są testowane pod względem odporności balistycznej, kontroli trakcji pojazdu oraz odległości pokonywanej przez pojazd – poruszający się na jednej, dwu lub wszystkich uszkodzonych oponach. Specjalistyczne polimery oraz opatentowane wzory wkładek zostały opracowane w celu sprostania wszelkim wymogom użytkowników. Niezawodność produktów RunFlat International potwierdzono również w działaniach militarnych w Iraku i Afganistanie, gdzie zostały one bardzo dobrze ocenione.

Wkładki nośne do kół pojazdów:

  • wojskowych
  • ciężarowych
  • interwencyjnych
  • osobowych

System RunFlat to specjalistyczne wkładki (polimerowe) mocowane do obręczy kół wewnątrz opony. W przypadku przebicia opony wkładki umożliwiają kierowcy utrzymanie kontroli nad prowadzonym pojazdem i kontynuowanie bezpiecznej jazdy (z jedną lub wieloma uszkodzonymi oponami). W czasie kiedy opony są napompowane, wewnętrzna wkładka RunFlat nie ma żadnego niepożądanego wpływu na prowadzenie pojazdu. Natomiast w przypadku utraty ciśnienia w oponie, wewnętrzna wkładka zapobiega nadmiernemu odkształcaniu się opony, a to z kolei umożliwia kontynuowanie jazdy do momentu, kiedy pasażerowie wraz z przewożonym ładunkiem dotrą bezpiecznie do celu.

W ofercie RunFlat International występuje kilka typów produktów.

  • Dynamic System:

Dla felg jednoczęściowych, dedykowany jest system dynamiczny (Dynamic System), który jest wykonany z 2 lub 3 segmentów skręcanych wokół obręczy koła. Gdy opona jest całkowicie napompowana elementy te pozostają w niezmienionej pozycji na obręczy. W momencie przebicia koła i utraty ciśnienia w oponie, segmenty RunFlat ślizgają się wewnątrz uszkodzonej opony w kierunku przeciwnym do obrotu koła, co pozwala na kompensację prędkości obrotowych po obu stronach osi. Umożliwia to kontynuację jazdy z uszkodzonym jednym lub nawet kilkoma kołami na odległość do 100 km.

  • Static System:

System statyczny (Static System) produkowany jest dla felg wieloczęściowych oraz opon bezdętkowych. Wkład składa się z 3 segmentów skręcanych ciasno dookoła obręczy koła. Ze względu na swój opatentowany profil spełnia funkcję blokady opony, tzw. „Beadlock”. Elementy te pozostają nieruchome w stosunku do felgi utrzymując oponę na swoim miejscu bez względu na to, czy opona jest napompowana czy też nie. System ten przeznaczony jest przede wszystkim do zastosowania w pojazdach wojskowych poruszających się po drogach utwardzonych, jak i bezdrożach. W zależności od warunków terenowych umożliwia on jazdę na przebitych oponach na dystansie od 50 do 100 km.

  • Beadlock:

System Beadlock zwiększa mobilność pojazdów poruszających się po miękkim terenie, takim jak piasek, błoto lub śnieg. Beadlock jest jednoczęściowym polimerowym pierścieniem, dopasowanym do obręczy koła w taki sposób, by blokował stopkę opony. Zapobiegając przesuwaniu się opony do wewnątrz, układ zapewnia, że opona i koło obracają się razem w warunkach niskiego ciśnienia, zwiększając mobilność i przyczepność.

  • Ty-Lok:

Ty-Lok jest rodzajem opaski montowanej w zagłębieniu felgi jednoczęściowej. W momencie przebicia koła i utraty ciśnienia wewnętrznego w oponie, opaska ta uniemożliwia ześlizgiwanie się opony z felgi, co zapewnia pełną kontrolę kierowcy nad prowadzonym pojazdem. Pozwala to na kontynuowanie bezpiecznej jazdy z uszkodzoną oponą przez kilka kilometrów. Ty-Lok może być stosowany do opon dętkowych jak i bezdętkowych.

Mocne strony

  • Montaż:

System RunFlat International jest łatwy do montażu w bardzo krótkim czasie, bez konieczności stosowania drogich specjalistycznych narzędzi lub pras. Pozwala to na wykonanie jego wymiany nawet w warunkach polowych. Jednocześnie system jest bardzo bezpieczny dla obsługi, ponieważ podczas zestawiania jego elementów nie ma konieczności wkładania dłoni do wnętrza montowanego koła.

  • Materiał:

Ze względu na konstrukcję oraz specyficzny materiał, opracowany przez naszych specjalistów, produkty RunFlat charakteryzują się niewielka wagą. System Statyczny jest lżejszy o około 20% w stosunku do analogicznych produktów wykonanych z gumy. Dla dalszej redukcji wagi, ciężkie koła wieloczęściowe i gumowe elementy mogą być zastąpione przez koła z felgami jednoczęściowymi z zamontowanym Systemem Dynamicznym.

  • Wytrzymałość:

System RunFlat jest wielokrotnego użytku, może być montowany na tym samym lub innym kole, które uległo przebiciu. Zdjęcie przedstawia System Statyczny, który przejechał 60 km z przebitą oponą, i nie wykazuje żadnych oznak pogorszenia jego jakości.

  • Odporność:

Zastosowany polimer został tak zaprojektowany, aby zapewnić naszym produktom wyjątkową odporność balistyczną. Ma on właściwości absorbujące energię pocisku, nie ulega poszarpaniu, a ponadto ma możliwość częściowego zasklepiania przestrzelin.

  • Konkurencyjność:

Oprócz cech podanych powyżej, badania porównawcze prowadzone przy współpracy z naszymi klientami na całym świecie, wykazują wyraźną przewagę naszych produktów w stosunku do podobnych wyrobów konkurencyjnych firm, zarówno pod względem jakości/łatwości prowadzenia pojazdu jak również długości pokonywanych dystansów na przebitym kole, zarówno na drogach utwardzonych, jak i w trudnym terenie.

We wkładki nośne RunFlat International dostarczone przez spółkę Pagacz Defence Group został wyposażony m.in. Ciężki Kołowy Pojazd Ewakuacji i Ratownictwa Technicznego Hardun, produkowany przez wchodzącą w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ), spółkę Rosomak z Siemianowic Śląskich.

Zdjęcia: Pagacz i Synowie, RunFlat International

Na podstawie informacji prasowej

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X