9 września, drugiego dnia XVIII Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO 2020) w Kielcach, wchodząca w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) spółka Jelcz, podpisała porozumienie o współpracy z Wojskowymi Zakładami Łączności nr 2 (WZŁ-2) z Czernicy (woj. dolnośląskie) w pierwszym etapie programu obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej średniego zasięgu Wisła (Elementy pocisków PAC-3 MSE z WZL-1, 2020-09-07).
Umowę podpisali przedstawiciele spółki Jelcz i Wojskowych Zakładów Łączności nr 2. Polskiej Grupie Zbrojeniowej prace zlecił Inspektorat Uzbrojenia MON w czerwcu br
Przedstawiciele obu podmiotów podpisali umowę na zabudowę i dostawy systemów łączności i informatycznych na podwoziach samochodów ciężarowych, przeznaczonych do transportu elementów dwóch baterii obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej MIM-104F Patriot PAC-3+ (Post-Deployment Build 8) (ZM Tarnów dostarczą elementy wyrzutni Patriot, 2020-07-24).
Sławomir Kaleta, prezes zarządu spółki Jelcz powiedział, że umowa jest kolejnym krokiem, jaki spółki z naszej Grupy stawiają na rzecz realizacji naszych zobowiązań wynikających z udziału polskiego przemysłu w pierwszej fazie programu „Wisła”. Nasze podwozia stanowią fundament systemu logistycznego Sił Zbrojnych RP i jestem pewien, że wykażą się równie dobrze w wspieraniu naszych przeciwlotników w realizacji stawianych przed nimi zadań.
Szczegóły porozumienia przewidują zabudowę systemów łączności i systemów informatycznych na 73 podwoziach bazowych Jelcz, zamówionych przez Inspektorat Uzbrojenia MON w maju 2019 / Zdjęcia: Polska Grupa Zbrojeniowa
Szczegóły porozumienia przewidują zabudowę wspomnianych systemów na 73 podwoziach bazowych Jelcz, zamówionych przez Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej 17 maja 2019 za równowartość 170 908 438 zł brutto. Zabudowę systemów łączności (intercomów) zlecił PGZ zamawiający w ramach aneksu nr 2 podpisanego 18 czerwca br., który zwiększył wartość umowy bazowej do 177 108 438 zł brutto (Wisła: Łączność do Jelczy , 2020-06-27; Jelcze dla Wisły, 2019-05-18).
Systemy łączności i systemy informatyczne zostaną zabudowane na trzydziestu trzech ciągnikach siodłowych CSS 8×8, dwunastu ciągnikach IFCN (Integrated Fire Control Network) 4×4, czterech transporterach TS EPP (Electrical Power Plant), czterech transporterach TS LRPT (Large Repair Parts Transporter), sześciu transporterach TS EOC (TSK) oraz czternastu transporterach TS DOW. Próby pierwszych zamówionych pojazdów rozpoczęły się 8 czerwca br. w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej (WITPiS) w Sulejówku (Próby Jelczy dla Wisły, 2020-06-08).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.