W czwartek, 6 marca 2025, urząd ds. zakupów wojskowych DAPA (Defense Acquisition Program Administration) przy Ministerstwie Obrony Republiki Korei poinformował o odebraniu pierwszej partii z 12 zamówionych w Stanach Zjednoczonych wielozadaniowych śmigłowców morskich Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R Seahawk oraz pierwszym locie w krajowej przestrzeni powietrznej.
Zgodnie z komunikatem prasowym pierwszy lot nastąpił w sześć dni od dostarczenia do kraju, co miało miejsce 25 lutego, ale nie sprecyzowano ile wiropłatów otrzymano. Dotarły drogą morską do portu w Pyeongtaek w prowincji Gyeonggi. Oczekuje się, że wstępna gotowość operacyjna (Initial Operational Capability, IOC) zostanie osiągnięta w połowie 2026 w ramach 62. Eskadry Lotnictwa Morskiego 2. Dowództwa Marynarki Wojennej (Daehan-minguk Haegun).
Gen. bryg. Ha Seong-wook, szef dowództwa lotnictwa morskiego w Daehan-minguk Haegun, powiedział, że MH-60R jest nowym impulsem Marynarki Wojennej Republiki Korei, która stanie na czele silnych potęg morskich i będzie podstawową siła lotnictwa morskiego, wraz z samolotami patrolowymi i zwalczania okrętów podwodnych P-8K Poseidon, które są obecnie wdrażane (Pierwsze trzy koreańskie P-8K Poseidon już w kraju).
Tymczasem gen. bryg. (Sił Powietrznych) Kang Jung-hee, szef Wydziału Lotnictwa w DAPA, który nadzoruje program Korea Maritime Operational Helicopter, powiedział, że oczekuje się dalszego wzmocnienia sił przeciwpodwodnych i zdolności operacji morskich poprzez wprowadzenie MH-60R. Dodał, że chociaż w procesie realizacji programu były różne wyzwania i trudności, to podziękował Marynarce Wojennej i powiązanym instytucjom za współpracę za jego pomyślne zakończenie.
Przypomnijmy, że pierwszy koreański śmigłowiec został formalnie przekazany zamawiającemu przez amerykańską agencję DCMA (Defense Contract Management Agency), działającą przy Departamencie Obrony USA, 23 września 2024. Do grudnia przygotowano pierwszą partię śmigłowców do transportu morskiego do Korei Płd.
Rząd w Seulu otrzymał zgodę na zakup amerykańskich śmigłowców morskich z przeznaczeniem do zwalczania okrętów nawodnych i podwodnych wraz z wyposażeniem i uzbrojeniem 7 sierpnia 2019 za maksymalnie 800 mln USD (budżet zamówienia wynosił 840 mln USD). Ofertę wybrano ostatecznie 15 grudnia 2020, ale nie poinformowano kiedy zawarto stosowną umowę międzyrządową.
12 kwietnia 2021 amerykańskie dowództwo NAVAIR (Naval Air Systems Command), w imieniu Departamentu Obrony USA, podpisało umowę o wartości 447 230 778 USD (1,7 mld zł) ze spółką Lockheed Martin na produkcję tychże wiropłatów z dostawami od 2024.
Koreański pakiet uzbrojenia dla MH-60R jest skromny i obejmuje jedynie cztery 7,62-mm karabiny maszynowe FN M240D i cztery 12,7-mm karabiny maszynowe FN M3M (GAU-21).
MH-60R zostały zakupione w ramach drugiego etapu programu pk. Korea Maritime Operational Helicopter. W pierwszym etapie programu, w 2016, zamówiono osiem śmigłowców Leonardo AW159 Wildcat za równowartość 567 mln USD. Zostały one wyposażone w izraelskie przeciwpancerne pociski kierowane Rafael ADS Spike NLOS i radary dookólne Seaspray 7400E. Później rozważano dokupienie włoskich wiropłatów, ale zdecydowano się na międzynarodowy przetarg w którym wygrała oferta amerykańska.
29 grudnia 2023, odbyło się 158. posiedzenie komitetu DAPPC (Defense Acquisition Program Promotion Committee), działającego przy urzędzie zamówień obronnych DAPA (Defense Acquisition Program Administration), na którym podjęto decyzję o sfinansowaniu trzeciego etapu programu Korea Maritime Operational Helicopter. Według doniesień agencji prasowej Yonhap, kandydatami w trzecim etapie są ponownie MH-60R, ale także europejskie NH Industries NH90 (prawdopodobnie w wersji NFH – NATO Frigate Helicopter), które zaoferuje Airbus Helicopters. Wdrożenie kolejnych śmigłowców pozwoli na całkowite wycofanie 23 Westland Lynx Mk 99/99A.
8 marca 2024 USA wydały zgodę na sprzedaż pakietu wsparcia eksploatacji dotychczas zamówionych MH-60R za równowartość maksymalnie 350 mln USD.

