18 lipca europejski koncern Airbus Defence and Space poinformował, że produkowany przez konsorcjum NHIndustries śmigłowiec morski NH90 Sea Lion zakończył próby odbiorcze marynarki wojennej Niemiec (Deutsche Marine). Wraz z przedstawicielami Urzędu do spraw zakupów obronnych Bundeswehry BAAINBw (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) przeprowadzono demonstracje podstawowych zadań, w tym misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) z wyciągarką, rozpoznania morskiego czy desantowania sił specjalnych wraz z wyposażeniem osobistym i szybkimi łodziami. Dostawa pierwszego z osiemnastu zamówionych wiropłatów zaplanowana jest na czwarty kwartał 2019, a jej zakończenie na 2022.
NH90 Sea Lion zastąpią w Deutsche Marine dwadzieścia dwa około 40-letnie śmigłowce Westland WS-61 Sea King (Mk.41) w misjach poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) i zaopatrywania okrętów (VERTREP), których gotowość operacyjne jest stosunkowo niska. Pierwotnie planowano, że wejście do służby nastąpi w drugim kwartale 2019. / Zdjęcie: Airbus Defence and Space
Niemieckie wojska lądowe (Heer) wybrały NH90 TTH (Tactical Transport Helicopter) w 2006, a zamówienie wyniosło ostatecznie 82 egzemplarze (zamiast pierwotnie 122). W ramach unifikacji typów wyposażenia w Bundeswerze, w 2009 marynarka wojenna zgłosiła chęć zakupu wariantu NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) w liczbie 30 egzemplarzy. W marcu 2013 zamówienie zredukowano do 18. Oblot pierwszego śmigłowca morskiego dla Deutsche Marine, który otrzymał przydomek Sea Lion, nastąpił 8 grudnia 2016. Śmigłowce będą operować z pokładów fregat rakietowych typu F124 i F125 oraz okrętów zaopatrzeniowych typu 702 Berlin (F-125 w niemieckiej służbie, 2019-06-19).
W porównaniu ze standardowym NH90 NFH, Sea Lion otrzymał ulepszone wyposażenie nawigacyjne i łącznościowe do operowania w cywilnej przestrzeni powietrznej oraz dodatkowe czujniki i zaktualizowany system identyfikacji swój-obcy. Pod koniec listopada 2018 drugi prototyp, który oblatano rok wcześniej, zakończył wszystkie próby naziemne i w powietrzu, niezbędne do uzyskania kwalifikacji, która zakończyła się w pierwszym kwartale 2019. Bazą macierzystą śmigłowców będzie Fliegerhorst Nordholz w Dolnej Saksonii, gdzie zostaną przypisane do 5. Skrzydła Lotnictwa Morskiego (Marinefliegergeschwader 5, MFG 5). Będą wykonywać loty operacyjne od 2022. Rok później rozpoczną misje z pokładów okrętów.