Na zaplanowanej na 17-21 lutego br. Międzynarodowej Wystawie i Konferencji Obronnej IDEX 2025 w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, amerykańska spółka Polaris Government & Defense (część Polaris Inc.) zaprezentowała powiększony, lekki terenowy pojazd taktyczny MRZR Alpha 6×6 gotowy do zrzutu za pomocą klatki desantowej JPADS.
Pojazd w wersji Concept z wyrzutnią amunicji krążącej Northrop Grumman Jackal był prezentowany podczas wystawy sprzętu wojskowego Association of the United States Army (AUSA) Annual Meeting and Exposition 2024, która odbyła się 14-16 października 2024 w Waszyngtonie.
Pojazd współdzieli 90% komponentów z podstawową wersją MRZR Alpha 4×4 (Alpha 2 i Alpha 4), ale dzięki większej o 65% przestrzeni ładunkowej można go dostosować do przenoszenia innych systemów takich jak moździerze, bezzałogowce powietrzne do zwiadu, nadzoru i rozpoznania (ISR) czy wyposażenie dowodzenia i kontroli (C2). Ładowność wynosi 1632 kg (3600 funtów), ale dzięki większej przestrzeni ładunek można lepiej rozłożyć, jeśli chodzi o nacisk na podłoże.
MRZR Alpha 6×6 jest napędzany turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym, który jest kompatybilny z wieloma rodzajami paliwa, takim jak JP-8, sprzężonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Układ napędowy pojazdu można przełączać między trybem jazdy na dwie i lub wszystkie osie, które dysponują blokadą mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia manewrowości w terenie.
Dodatkowo, pojazd ma uciąg do 680 kg (1500 funtów) przy użyciu standardowego dwucalowego zaczepu, dzięki czemu można holować dodatkową naczepę. MRZR Alpha 6×6 może przejechać do 362 km na jednym tankowaniu. Pojazd został zaprojektowany z niezależnym podwójnym zawieszeniem A-arm, zapewniającym prześwit 30,5 cm, kompletowanym z oponami o średnicy 81 cm do jazdy w trudnym terenie.
Jest również transportowany drogą powietrzną i nadaje się do zrzutów z powietrza przy niskiej prędkości za pomocą prezentowanej w Abu Zabi klatki desantowej JPADS (Joint Precision Airdrop), jak i za pomocą zwiennowirnikowców Bell-Boeing V-22 Osprey czy ciężkich śmigłowców transportowych Boeing CH-47 i Sikorsky CH-53.
Spółka Polaris Government & Defense dostarczyła już egzemplarze demonstracyjne MRZR Alpha 6×6 do amerykańskiego Dowództwa Operacji Specjalnych (US SOCOM) i Korpusu Piechoty Morskiej (US Marine Corps, USMC) w celu przeprowadzenia testów poligonowych.