2 lipca 2018 koncern Boeing poinformował o otrzymaniu dodatkowego zamówienia o wartości 4,2 mld USD (15,8 mld zł) na dostawy kolejnych zmiennowirnikowców z rodziny V-22 Osprey dla sił zbrojnych USA. Umowa obejmuje również produkcję pierwszych 39 CMV-22B dla US Navy.

W ciągu dekady wszystkie samoloty C-2A Greyhound zostaną wycofane i misje COD będą odtąd realizować wyłącznie zmiennowirnikowce MV-22B Osprey / Grafika: Boeing

W ciągu dekady wszystkie samoloty C-2A Greyhound zostaną wycofane i misje COD będą odtąd realizować wyłącznie zmiennowirnikowce MV-22B Osprey / Grafika: Boeing

Aneks nr P00008 umożliwia rozpoczęcie produkcji 39 CMV-22B dla US Navy (wartych 2,8 mld USD), 14 MV-22B dla USMC (1 mld USD), 1 CV-22B dla USAF (75,7 mln USD) i 4 MV-22B Block 3 dla japońskich lądowych sił samoobrony (Rikujō Jieitai) za 230 mln USD. Japonia, jako pierwszy użytkownik zagraniczny zamówiła łącznie 17 zmiennowirnikowców. Pierwszy z nich zaprezentowano 24 sierpnia 2017.

CMV-22B zastąpią w US Navy flotę 27 dwusilnikowych samolotów transportowych C-2A Greyhound, które od lat 1960. realizują misje COD (Carrier Onboard Delivery), obejmujące dostawy zapasów, części zamiennych, w tym silników dla samolotów pokładowych, poczty, a także transport gości odwiedzających lotniskowce. Zmiennowirnikowce będą mogły, w przeciwieństwie do klasycznych C-2A, operować także z mniejszych pokładów lotniczych, dzięki możliwości pionowego startu i lądowania.

Zamówienie CMV-22B jest kontynuacją umowy o wartości 151 mln USD (569,32 mln zł), którą zespół konstruktorów Boeing-Bell otrzymał w 2016, w celu przystosowania Ospreayów do misji COD. Zgodnie z harmonogramem, pierwsze egzemplarze zostaną przekazane odbiorcy w połowie 2020, a wstępna gotowość operacyjna zostanie osiągnięta w 2021. Następnie w ciągu dekady wszystkie C-2A zostaną całkowicie wycofane.

Analiza
Plany zakupu statków powietrznych nowej generacji ujawniono w połowie stycznia 2015, nadając im oznaczenie HV-22. Wariant dla US Navy będzie wyposażony w dodatkowe zbiorniki paliwa i zestawy pozahoryzontalnej łączności HF.

Od 2025 skrzydła lotnicze US Navy bazujące na lotniskowcach będą składać się z myśliwców F-35C Lightning II i F/A-18E/F Super Hornet, samolotów walki radioelektronicznej EA-18G Growler, samolotów wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye, morskich śmigłowców wielozadaniowych MH-60R/S Seahawk i zmiennowirnikowców CMV-22B Osprey (Super Hornet Block III dla US Navy, 2018-05-25, Operacyjne F-35C w 2021, 2018-03-21,US Navy wycofa prawie 140 Hornetów, 2018-03-09).