Jak poinformował 23 stycznia serwis informacyjny KYMA, na poligonie US Army Yuma Proving Groung w Arizonie rozpoczęto testy bojowego wozu piechoty M2A3 Bradley z nowym, hydropneumatycznym zawieszeniem. Pojazd zostanie zaprezentowany podczas wydarzenia 2020 Open House, które odbędzie się 15 lutego na poligonie. Próby są częścią programu modernizacyjnego.
Zaprezentowana fotografia bwp M2A3 Bradley przedstawia maksymalny prześwit uzyskany dzięki zastosowaniu hydropneumatycznego zawieszenia / Zdjęcie: US Army/Yuma Proving Ground
Nowe zawieszenie zostało opracowane, dostarczone i zintegrowane z podwoziem przez amerykański oddział spółki Horstman Holdings, wchodzącej w skład RENK Group. Zawieszenie hydropneumatyczne pozwala na regulację prześwitu w zależności od pofałdowania terenu, zwiększa stabilność podczas jazdy i poprawia ogólne charakterystyki jazdy w trudnym terenie. Celem testów jest również wykazanie możliwości skrócenia czasu napraw i konserwacji układów zawieszenia tych bwp (AUSA19: BAE prezentuje Raven, 2019-10-17).
Według dostępnych informacji, nowe zawieszenie zostało zintegrowane z kadłubem bwp M2A3 Bradley pod koniec lipca 2019. Wykorzystuje ono sprzężony azot i zintegrowane amortyzatory olejowe. Rozwiązanie to zapewnia mniejszą masę i zajmowaną przestrzeń przez elementy układu zawieszenia. Obecnie zawieszenie bwp Bradley wykorzystuje dwanaście drążków skrętnych z wahaczami (po sześć na każdą z gąsienic) i ośmioma amortyzatorami hydraulicznymi, rozmieszczonymi przy pierwszej, drugiej, i szóstej parze kół nośnych.
Podobne zawieszenie hydropneumatyczne będzie testowane na czołgach M1A2 Abrams i jest już wdrażane w ramach modernizacji wozów zabezpieczenia technicznego M88 do standardu M88A3 HERCULES (Heavy Equipment Recovery Combat Utility Lift and Evacuation System). Co ciekawe, zastosowanie tego typu rozwiązania było postulowane w ramach modernizacji czołgów US Army od wielu lat, ale bezskutecznie (BAE Systems zmodernizuje M88, 2019-09-18).
Spółka Horstman Holdings opracowała pierwsze hydropneumatyczne układy zawieszenia w połowie lat 1990., początkowo na potrzeby programów Future Scout Cavalry System (FSCS) Tracer dla wojsk lądowych Wielkiej Brytanii oraz Future Combat Systems (FCS) dla USA, dopóki oba nie zostały anulowane.