W poniedziałek, 2 września 2024, wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ), Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z Bydgoszczy (WZL-2) podpisały Porozumienie o Współpracy (Memorandum of Understanding, MoU) z brytyjską spółką Martin Baker Aircraft Company Ltd. dotyczące budowy kompetencji WZL-1 w zakresie wsparcia eksploatacji foteli wyrzucanych Martin Baker stosowanych na samolotach eksploatowanych przez Siły Powietrzne RP.
Porozumienie MoU ma na celu stworzenie podstaw pod długofalowe relacje biznesowe w obszarze wsparcia eksploatacji foteli wyrzucanych Martin Baker stosowanych na samolotach eksploatowanych przez Polskie Siły Powietrzne oraz określenie możliwości budowy kompetencji w WZL-2 w odpowiedzi na potrzeby rynku europejskiego klientów Martin Baker.
Brytyjskie fotele wyrzucane są używane w samolotach wielozadaniowych F-35A Lightning II (fotele typu US18E), lekkich samolotach szkolno-bojowych FA-50GF/PL Fighting Eagle (typu Mk.16K), szkolnych PZL-130 Orlik TC-II Advanced (typu Mk.11) i M-346 Bielik (typu Mk.IT16D) (Porozumienie o współpracy WZL-2 z KAI w zakresie obsługi i serwisu samolotów FA-50).
Z kolei wielozadaniowe F-16C/D Block 52+ Advanced używają amerykańskich Collins Aerospace ACES II, ale co ciekawe nowe i zmodernizowane F-16C/D Block 70/72 i F-16V wykorzystują już US18E. Przy okazji poniedziałkowego porozumienia, prezes WZL-2, Grzegorz Sokólski, poinformował, że są prowadzone rozmowy w sprawie wymiany foteli katapultowych na brytyjskie także w polskich F-16.
It’s day one of MSPO – 32nd International Defence Industry Exhibition in Poland.
Come and visit us at stand E-52 where we are co-exhibiting with Megmar. We have some excellent F-16 ejection test footage on display and the MB team look forward to seeing you there!🔻#MSPO24 pic.twitter.com/QjdHKPGcZO
— Martin-Baker (@MB_EjectEject) September 3, 2024
Na podstawie informacji prasowej
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.