Przejdź do serwisu tematycznego

WZL-2 podpisały porozumienie z Martin Baker Aircraft Company Ltd.

Wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z Bydgoszczy podpisały Porozumienie o Współpracy z brytyjską spółką Martin Baker Aircraft Company Ltd.

W poniedziałek, 2 września 2024, wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ), Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z Bydgoszczy (WZL-2) podpisały Porozumienie o Współpracy (Memorandum of Understanding, MoU) z brytyjską spółką Martin Baker Aircraft Company Ltd. dotyczące budowy kompetencji WZL-1 w zakresie wsparcia eksploatacji foteli wyrzucanych Martin Baker stosowanych na samolotach eksploatowanych przez Siły Powietrzne RP.

Zdjęcie: WZL-2

Porozumienie MoU ma na celu stworzenie podstaw pod długofalowe relacje biznesowe w obszarze wsparcia eksploatacji foteli wyrzucanych Martin Baker stosowanych na samolotach eksploatowanych przez Polskie Siły Powietrzne oraz określenie możliwości budowy kompetencji w WZL-2 w odpowiedzi na potrzeby rynku europejskiego klientów Martin Baker.

Brytyjskie fotele wyrzucane są używane w samolotach wielozadaniowych F-35A Lightning II (fotele typu US18E), lekkich samolotach szkolno-bojowych FA-50GF/PL Fighting Eagle (typu Mk.16K), szkolnych PZL-130 Orlik TC-II Advanced (typu Mk.11) i M-346 Bielik (typu Mk.IT16D) (Porozumienie o współpracy WZL-2 z KAI w zakresie obsługi i serwisu samolotów FA-50).

Z kolei wielozadaniowe F-16C/D Block 52+ Advanced używają amerykańskich Collins Aerospace ACES II, ale co ciekawe nowe i zmodernizowane F-16C/D Block 70/72 i F-16V wykorzystują już US18E. Przy okazji poniedziałkowego porozumienia, prezes WZL-2, Grzegorz Sokólski, poinformował, że są prowadzone rozmowy w sprawie wymiany foteli katapultowych na brytyjskie także w polskich F-16.

Na podstawie informacji prasowej

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X