29 kwietnia Ministerstwo sił zbrojnych Francji poinformowało, że dzień wcześniej ze stoczni spółki Naval Group w Cherbourgu po raz pierwszy wyszedł w morze na próby wielozadaniowy okręt podwodny nowej generacji Suffren, typu Suffren/Barracuda o napędzie jądrowym.
 Suffren ma 99,5 m długości, 8,8 m szerokości, 7,3 m zanurzenia, 4765 t wyporności nawodnej i 5300 t wyporności podwodnej. Napęd stanowi reaktor wodno-ciśnieniowy K15 o mocy 150 MW, dwa turboreduktory o mocy 10 MW, dwa awaryjne silniki elektryczne oraz pędnik wodnoodrzutowy

Suffren ma 99,5 m długości, 8,8 m szerokości, 7,3 m zanurzenia, 4765 t wyporności nawodnej i 5300 t wyporności podwodnej. Napęd stanowi reaktor wodno-ciśnieniowy K15 o mocy 150 MW, dwa turboreduktory o mocy 10 MW, dwa awaryjne silniki elektryczne oraz pędnik wodnoodrzutowy

Pierwsza z sześciu zamówionych jednostek przez Generalną Dyrekcją ds. Uzbrojenia (Direction générale de l’Armement, DGA) dla marynarki wojennej (Marine nationale) została ochrzczona 12 lipca 2019 (Chrzest Suffren, 2019-07-12).

Próby na Kanale La Manche, na północny-wschód od stoczni, mają na celu sprawdzenie wyważenia i stateczności okrętu, nawigowanie podczas rejsu na powierzchni oraz wykonanie pierwszego zanurzenia na głębokich wodach w pobliżu Brestu.

Sprawdzone zostaną zbiorniki balastowe, działanie radaru nawigacyjny Sagem/Kelvin Hughes Series 10 CSR, dwóch masztów optoelektronicznych Sagem Series 30 SOM/AOM, sonaru kadłubowego UMS 3000 i dwóch sonarów bocznych z oprogramowaniem Thales S-CUBE czy systemu omijania przeszkód SEACLEAR.

Co ciekawe, konwencjonalny, myśliwski (nieco zmniejszony) wariant, oznaczony jako Shortfin Barracuda 1A został wybrany przez Australię w ramach programu SEA 1000 Future Submarine na budowę 12 okrętów podwodnych, które zastąpią typ Collins począwszy od 2023 / Zdjęcia: Ministerstwo sił zbrojnych Francji

Co ciekawe, konwencjonalny, myśliwski (nieco zmniejszony) wariant, oznaczony jako Shortfin Barracuda 1A został wybrany przez Australię w ramach programu SEA 1000 Future Submarine na budowę 12 okrętów podwodnych, które zastąpią typ Collins począwszy od 2023 / Zdjęcia: Ministerstwo sił zbrojnych Francji

Okręt wyszedł razem z sześcioma holownikami, a akwen gdzie odbywają się próby został zabezpieczony przez okręt patrolowy P677 Cormoran, typu Flamant, dwa okręty wielozadaniowe A605 Garonne i A603 Rhône, typu Loire oraz niszczyciel min M642 Cassiopée typu Tripartite (Pierwsza Belharra, 2019-10-25).

Po zakończeniu sprawdzianów okręt popłynie do portu w Tulonie na Morzu Śródziemnym, gdzie zostaną przeprowadzone próby systemu kierowania walką SYCOBS (Système de Combat Commun Barracuda/SNLE) oraz testy kwalifikacyjne uzbrojenia. Warto przypomnieć, że na uzbrojenie okrętu docelowo mają składać się 24 pociski manewrujące dalekiego zasięgu MdCN (Missile de Croisière Naval), pociski przeciwokrętowe Exocet SM39 Block 2 i ciężkie torpedy F21 Artemis w dowolnej kombinacji. Okręt będzie mieć możliwość użycia min morskich FG29 oraz pocisków przeciwlotniczych typu MBDA MICA, również wystrzeliwanych z wyrzutni torpedowych. Po pomyślnym zakończeniu kampanii prób, w 2021 okręt zostanie przyjęty do służby w Marine nationale (pierwotnie planowano na rok 2017).

Pierwotnie planowano, że jednostka rozpocznie próby morskie na przełomie lutego i marca, a rej do Tulonu miał odbyć się w drugim kwartale. Oczekuje się, że kryzys epidemiczny związany z chorobą zakaźną COVID-19, wywołaną przez koronawirusa SARS-CoV-2, spowoduje przesunięcie harmonogramu o co najmniej dwa miesiące.

Szybkie wprowadzenie Suffren do służby ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa narodowego, gdyż 3 lipca 2019 wycofano ze służby myśliwski okręt podwodny Saphir (S602), typu Rubis o napędzie jądrowym. Do końca 2020 zostanie wycofany kolejny okręt spośród pięciu pozostałych jednostek, które weszły do służby w latach 1983-1993.

Stępkę pod drugi okręt, który otrzyma nazwę Duguay-Trouin położono 26 czerwca 2009, a pod trzeci, Tourville  – 28 czerwca 2011. Jednostki miały zostać przekazane w latach 2020-2022. Pozostałe trzy: De Grasse, RubisCasabianca miały trafić do linii w latach 2025-2029. Oczekuje się, że pozostaną w służbie co najmniej do 2060. Okręty zamówiono w ramach programu o kryptonimie Barracuda o wartości 9,9 mld EUR (44,87 mld zł) (Attack dla Australii, 2019-02-12).