Przejdź do serwisu tematycznego

Rheinmetall AG wybrała AERO-Bildungs do niemieckiego programu F-35

Niemiecka grupa Rheinmetall AG podpisała umowę z AERO-Bildungs na zapewnienie realizacji szkoleń technicznych dla pracowników przyszłego zakładu w Weeze, który będzie specjalizował się w produkcji centropłatów do samolotów F-35 Lightning II.

We wtorek, 2 lipca 2024, niemiecka grupa Rheinmetall AG poinformowała, że jej spółka-córka Rheinmetall Aviation Services (RAS) podpisała umowę z AERO-Bildungs na zapewnienie realizacji szkoleń technicznych dla pracowników przyszłego zakładu w Weeze, który będzie specjalizował się w produkcji centropłatów do samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-35 Lightning II.

Zdjęcie poglądowe: Northrop Grumman

AERO-Bildungs ​​jest partnerem wyspecjalizowanym w zakresie szkoleń technicznych w sektorze lotniczym. Średniej wielkości firma rodzinna zlokalizowana w Oberpfaffenhofen w Bawarii pomoże w planowaniu szkoleń i realizacji podstawowego szkolenia technicznego. Pozwoli to poszerzyć wiedzę i umiejętności zdobyte na początek w amerykańskiej spółce Northrop Grumman, aby można je było nie tylko zastosować w Weeze, ale także przekazać innym pracownikom o tej samej jakości, umożliwiając w ten sposób transfer wiedzy. We współpracy z doświadczonym personelem szkoleniowym Rheinmetall w Weeze tworzone jest dedykowane centrum szkoleń i kompetencji, aby zapewnić zrównoważone budowanie wiedzy i ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników.

Zlecenie spółce AERO-Bildungs ​​udzielone w kwietniu br. to pierwszy krok w kierunku dalszej integracji niemieckich spółek z dostawami i łańcuchem dostaw F-35A dla zakładu w Weeze. Podkreśla zaangażowanie grupy technologicznej z siedzibą w Düsseldorfie w zwiększanie niemieckiej wartości dodanej w ramach programu.

17 lutego 2023 Rheinmetall AG podpisała list intencyjny z Northrop Grumman i Lockheed Martin w sprawie możliwości uruchomienia w Niemczech zakładu produkcyjnego centropłatów F-35. 4 lipca 2023 poinformowano, że zakład powstanie w miejscowości Weeze w Nadrenii Północnej-Westfalii, w pobliżu granicy z Królestwem Niderlandów. 1 sierpnia 2023 odbyła się uroczystość symbolicznego wmurowania kamienia węgielnego pod przyszły zakład. Celem jest ukończenie placówki wiosną 2025, a następnie rozpoczęcie produkcji latem tego samego roku. Pierwszy centropłat wyprodukowany w Niemczech zostanie przekazany partnerom amerykańskim w pierwszym kwartale 2027. Będzie to druga taka linia montażowa, po zakładach Northrop Grumman F-35 IAL (Integrated Assembly Line), które mieszczą się w Palmdale w Kalifornii.

Oczekuje się, że nowy zakład wyprodukuje co najmniej 400 centralnych części kadłuba F-35A dla niemieckich wojsk lotniczych (Luftwaffe) i innych odbiorców. 28 lipca 2022 Niemcy otrzymały zgodę Departamentu Stanu USA na zakup 35 samolotów F-35A z pakietem wyposażenia i uzbrojenia za 8,4 mld USD. 14 grudnia 2022 Federalne Ministerstwo Obrony podpisało stosowną umowę międzyrządową (LOA). 17 sierpnia 2023 amerykańskie dowództwo NAVAIR podpisało umowę o wartości 622,36 mln USD (2,557 mld zł) z Lockheed Martin Aeronautics na pierwsze prace związane z produkcją niemieckich samolotów.

Zgodnie z umową LOA, pierwsze osiem samolotów zostanie przekazanych Luftwaffe w 2026. Trafią do międzynarodowego ośrodka szkoleniowego, który powstaje w bazie lotniczej Ebbing Gwardii Narodowej stanu Arkansas w Fort Smith (gdzie także szkolić się będzie polski personel).

O Rheinmetall Aviation Services:

Spółka Rheinmetall Aviation Services z siedzibą w Bremie została założona na początku 2019 w celu strategicznej współpracy ze spółką Sikorsky Aircraft Corporation (część Lockheed Martin) przy programu STH (Schwere Transporthubschrauber), w którym zaoferowano ciężkie śmigłowce CH-53K King Stallion (ostatecznie rząd niemiecki wybrał ofertę Boeinga z sześćdziesięcioma CH-47F Chinook; co ciekawe podwykonawcą w programie jest właśnie AERO-Bildung). Od roku 2021 i 2022 RAS ściśle współpracuje z Luftwaffe na trzech różnych lotniskach, realizując usługi wparcia technicznego, utrzymania i wsparcia eksploatacji floty 80 śmigłowców CH-53GA/GE/GS Stallion.

O AERO-Bildungs

Spółka AERO-Bildung powstała w 2003 z połączenia dawnych wydziałów Dornier ds. edukacji i szkoleń oraz Szkoły Technicznej.

Od 1984 Szkoła Techniczna posiada uprawnienia do szkolenia wszystkich klas inspektorów statków powietrznych. W 1999 uzyskała zezwolenie na JAR 147, a w 2004 na PART 147 Organizacji szkoleń w zakresie obsługi technicznej (Maintenance Training Organisation). Dzięki temu uznaniu AERO-Bildung oferuje podstawowe szkolenia dla wszystkich licencji CAT A, B1, B2 oraz kursy typu dla wielu popularnych modeli. Od 2022 AERO-Bildung jest wyróżniana jako organizacja szkoleniowa zgodnie z nową normą Bundeswehry DEMAR 147.

Przemysłowe kształcenie zawodowe oferowane jest dla profili zawodowych mechanika lotniczego i technika elektroniki pokładowego. Dla spółek produkcyjnych z branży lotniczej oferowane są także programy kwalifikujące nowicjuszy do produkcji lotniczej.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X