Przejdź do serwisu tematycznego

Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii zamówiło kolejne śmigłowce Airbus H145

Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii zamówiło sześć dodatkowych śmigłowców Airbus H145. Zakup ten jest kolejnym etapem odnowy floty wiropłatów i ograniczania liczby typów eksploatowanych wiropłatów.

W piątek, 19 kwietnia 2024, europejska spółka Airbus Helicopters poinformowała, że Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii zamówiło sześć dodatkowych śmigłowców Airbus H145. Zakup ten jest kolejnym etapem odnowy floty wiropłatów i ograniczania liczby typów eksploatowanych wiropłatów (Kolejne pięciołopatowe H145 dla DRF Luftrettung).

H145 Jupiter HT1 w bazie RAF Shawbury / Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii

Nowe śmigłowce zostaną wysłane na Cypr, gdzie będą przede wszystkim realizować zadania związane z reagowaniem w sytuacjach kryzysowych, a także do Brunei, aby wspierać brytyjskie szkolenie wojskowe w zakresie działań bojowych w dżungli. H145 zastąpią śmigłowce Puma, które obecnie są wykorzystywane do tych misji (MSW Francji zamówiło 42 śmigłowce Airbus H145).

Lenny Brown, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Wielkiej Brytanii, powiedział:

Gratulujemy Ministerstwu Obrony tej mądrej decyzji, dzięki której odpowiedniej wielkości śmigłowiec jednocześnie spełni wymagania dotyczące zadań na Cyprze i w Brunei. Zakup jest optymalny dla brytyjskiego podatnika i stanowi kolejny ważny krok w procesie racjonalizacji liczby typów śmigłowców transportowych.

H145 Jupiter oraz H135 Juno wykazują wyjątkową niezawodność i wszechstronność podczas szkolenia pilotów śmigłowców w wojskowej akademii lotniczej MFTS w Wielkiej Brytanii. Te kluczowe cechy będą autem w realizacji nowych zadań.

Nowe śmigłowce zostaną dostarczone w przyszłym roku i dołączą do floty 29 H135 i siedmiu H145 szkoły Defence Helicopter Flying School w bazie RAF Shawbury, będącej częścią MFTS. Szkolą się tam wszyscy brytyjscy piloci wojskowi. Większa liczba H145 zapewni oszczędności w zakresie kosztów wsparcia i znacznie skróci czas szkolenia pilotów (Niemcy: Pomostowe H145M w miejsce Tigerów).

Najnowsza wersja bestsellerowego Airbusa H145 wykorzystuje innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększający obciążenie użyteczne helikoptera o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezprzegubowego wirnika nośnego ułatwia czynności konserwacyjne, poprawia łatwość serwisowania i niezawodność statku powietrznego, a także zwiększa komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi (Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145).

Na całym świecie w służbie znajduje się ponad 1675 śmigłowców z rodziny H145, które wylatały łącznie przeszło 7,6 miliona godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania silnikiem (FADEC) oraz cyfrową awionikę Helionix. Posiada wydajnego czteroosiowego autopilota, zwiększającego bezpieczeństwo i redukującego obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a jego emisja CO2 jest najniższa wśród konkurencji (Belgia: H145M w miejsce NH90 i AW109).

Awionika Helionix generuje znaczne oszczędności w szkoleniu pilotów ze względu na podobieństwo różnych typów maszyn Airbusa, w tym H135 i H175M (Cypr: śmigłowce H145M zastąpią Mi-35P).

Informacja prasowa

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X