Warunki polityczne ponownie stwarzają poważne wyzwania dla międzynarodowych firm
Zdjęcia: nuernbergmesse.canto.de
Jako globalna platforma handlowa i przestrzeń robocza dla decydentów z branży oraz dostawców specjalistycznych, IWA 2026 pomaga firmom wcześnie identyfikować trendy i wykorzystywać je w ukierunkowany sposób. Przekłada się to obecnie na kampanię „Made for Trade”. Dzięki temu nowemu podejściu, wiodące na świecie targi pozycjonują się jako wyraźny partner handlu – jako miejsce, gdzie nie tylko prezentuje się produkty, ale także prowadzi się interesy. Wydarzenie tworzy przestrzeń do nawiązywania kontaktów, rozwoju asortymentu i obserwacji rynku – a tym samym zapewnia realną wartość dodaną.
„Obecne wydarzenia polityczne powodują złożone wyzwania dla detalistów specjalistycznych – od niepewności regulacyjnych po ryzyko ekonomiczne” – wyjaśnia Michael Blendinger, prezes Stowarzyszenia Niemieckich Rusznikarzy i Sprzedawców Broni (VDB) oraz właściciel sklepu specjalistycznego „AimZone”. „To sprawia, że platforma taka jak IWA OutdoorClassics nabiera jeszcze większego znaczenia, ponieważ nie tylko zapewnia scenę dla handlu, ale także stwarza możliwość poufnej wymiany. Dzięki kampanii „Made for Trade” targi wysyłają silny sygnał: koncentrują się na handlu, są dostosowane do jego potrzeb i tworzą środowisko, w którym można w ukierunkowany sposób rozwijać innowacje, trendy i modele biznesowe” – kontynuuje Blendinger.
Silne sygnały z branży: wielkie marki wracają
Aktualny stan rejestracji na IWA OutdoorClassics 2026 pokazuje, jak ważna będzie ciągła bliska współpraca między przemysłem a handlem: około 750 firm już potwierdziło swój udział, a spodziewanych jest ponad 1000 wystawców, w tym 85% producentów międzynarodowych. Oprócz licznych gigantów branży – takich jak CZ, Glock, Browning, Umarex, Carl Walther i RWS – znacznie wzrosła również liczba powracających wystawców. Jednym z najbardziej zauważalnych powrotów jest SIG SAUER, który po kilku latach zaprezentuje się na IWA OutdoorClassics 2026 z własnym stoiskiem.
„Jestem dumny i podekscytowany, że SIG SAUER weźmie udział w IWA 2026 z własnym stoiskiem” – mówi Daniele Palmieri, Dyrektor Zarządzający ds. Globalnej Sprzedaży Komercyjnej w SIG SAUER. „W ostatnich latach współpracowaliśmy z naszym niemieckim dystrybutorem i dzieliliśmy przestrzeń wystawienniczą, ale nasza strategia – zbliżenie się do międzynarodowych konsumentów po ugruntowaniu pozycji SIG SAUER jako niekwestionowanego lidera rynku amerykańskiego w sektorze wojskowym, policyjnym i komercyjnym – wymaga innego podejścia. IWA oferuje idealną platformę do bezpośredniego kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami, przedstawienia naszego rosnącego zespołu międzynarodowego oraz zaprezentowania najnowszych innowacji, w tym pistoletu P211. Dla nas to wydarzenie stanowi ważny kamień milowy w umacnianiu relacji, odkrywaniu nowych możliwości rynkowych i omawianiu przyszłych strategii” – dodaje Palmieri.
Zdjęcie: SIG Sauer
Pozytywnie o tym rozwoju wypowiada się również Stowarzyszenie Producentów Broni Myśliwskiej, Sportowej i Amunicji (JSM). „Wiodące międzynarodowe targi potrzebują nie tylko wyraźnego zaangażowania ze strony odwiedzających z branży handlowej, ale także silnego udziału przemysłu” – wyjaśnia Klaus Gotzen, Dyrektor Zarządzający JSM. „Bardzo budujące jest to, że tak wielu producentów nadal ceni sobie wymianę i współpracę z handlem. Dla wielu IWA to najlepsza okazja w roku, by w sposób korzystny wpłynąć na międzynarodowy biznes” – podsumowuje Gotzen.
Baza wystawców i produktów na IWA OutdoorClassics 2026 jest już dostępna online.
Nowy układ hal zapewnia zoptymalizowane doświadczenie
Aby lepiej odpowiadać na potrzeby przemysłu i handlu, IWA OutdoorClassics zmienia układ hal na nadchodzący rok. Łącznie osiem hal o powierzchni ponad 72 000 metrów kwadratowych będzie dostępnych podczas IWA w przyszłym roku. Na podstawie rozwoju asortymentu, poszczególne segmenty zostaną pogrupowane w halach. Stworzy to więcej przestrzeni dla kluczowego segmentu broni myśliwskiej i sportowej. W przyszłości noże i inne narzędzia będą prezentowane razem z akcesoriami myśliwskimi i odzieżą w hali 4. Hala 5 zostanie otwarta dla segmentu broni palnej i będzie również obejmować wyposażenie taktyczne.
„Nowy układ hal ma sens z wielu powodów: z jednej strony tworzymy idealną trasę zwiedzania, która ma ułatwić odwiedzającym „odkrywanie” wszystkich segmentów. Z drugiej strony w pewnym stopniu kierujemy się również asortymentem detalistów specjalistycznych, grupując produkty powiązane tematycznie. Ogólnie rzecz biorąc, sprawi to, że IWA będzie bardziej skoncentrowana i tętniąca życiem” – wyjaśnia Stefanie Leege, dyrektor IWA OutdoorClassics.
O targach IWA OutdoorClassics
W dniach od 26 lutego do 1 marca 2026 roku Norymberga będzie gospodarzem IWA OutdoorClassics – wiodącej platformy B2B dla branży myśliwskiej i sportów strzeleckich. Wystawa prezentuje różnorodny wybór produktów: od broni myśliwskiej, sportowej i airsoftowej, przez amunicję, optykę i noże, po wysokiej jakości odzież, sprzęt outdoorowy i wyposażenie taktyczne. Z udziałem przedstawicieli z ponad 120 krajów, IWA tworzy unikalną sieć kontaktów dla decydentów, producentów i detalistów specjalistycznych. Osobiste rozmowy i ukierunkowane nawiązywanie kontaktów tworzą wartościowe relacje, które będą kształtować rynek jutra. IWA OutdoorClassics pozostaje wydarzeniem wyłącznie dla odwiedzających z branży, koncentrując się tym samym na wykwalifikowanej publiczności poszukującej nowych możliwości biznesowych.
Magazyn militarny MILMAG jest oficjalnym patronem targów IWA OutdoorClassics 2026
Patronat medialny
