Przejdź do serwisu tematycznego

Elbit Systems z umową na systemy WE dla niemieckich CH-53

Izraelska spółka Elbit Systems otrzymała od europejskiej Airbus Helicopters dodatkowe zamówienie na dostarczenie systemów samoobrony (WE) w programie modernizacji śmigłowców transportowych CH-53 GS/GE, należących do niemieckiej Luftwaffe.

W środę, 14 czerwca br., izraelska spółka Elbit Systems poinformowała, że otrzymała dziś od europejskiej Airbus Helicopters dodatkowe zamówienie na dostarczenie systemów samoobrony (WE) w programie modernizacji śmigłowców transportowych CH-53GA/GS/GE, należących do niemieckich wojsk lotniczych (Luftwaffe). Modernizacja jest realizowana przez Airbus Helicopters w ramach programu Urzędu do spraw zakupów obronnych Bundeswehry BAAINBw Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr).

Umowa zakłada, że Elbit Systems, wspierany przez Elbit Systems Deutschland, dostarczy system ostrzegający o opromieniowaniu radiolokacyjnym (Radar Warning Receiver, RWR), kontrolery EWC (EW Controllers) i wyrzutnie celów pozornych (Countermeasure Dispensing Systems, CMDS).

Cyfrowe systemy RWR i EWC szybko wykrywają i precyzyjnie lokalizują szeroką gamę zagrożeń, nawet w gęstym środowisku WE, umożliwiając niezawodne i szybkie ostrzeganie oraz skuteczną ochronę. Systemy te oferują pełną i niezależną programowalność zagrożeń, umożliwiając bezproblemową aktualizację bibliotek emiterów, a także rejestrację danych lotu, wykorzystywaną w podsumowaniu misji i szkoleniu pilotów. Cały system, w połączeniu z CMDS, zapewnia niemieckim siłom powietrznym wysoki poziom skuteczności operacyjnej.

Zdjęcia: Bundeswehra

Oren Sabag, dyrektor generalny Elbit Systems ISTAR and EW, powiedział:

Jesteśmy dumni ze współpracy z Airbus Helicopters i doceniamy zaufanie, jakim niemieckie siły powietrzne obdarzają nasze wiodące technologie, które dalej będą służyć zwiększaniu przeżywalności i skuteczności misji.

W ramach 64. Skrzydła Śmigłowców (Hubschraubergeschwader 64, HSG 64) Luftwaffe dysponuje 80 śmigłowcami typu Sikorsky CH-53GA/GE/GS Stallion, pozostającymi w służbie od 1971. Ich następcami ma być 60 ciężkich śmigłowców transportowych Boeing CH-47F Chinook w wersji Block II, na zakup których rząd w Berlinie otrzymał zgodę Departamentu Stanu USA, 11 maja br. Stalliony mają zostać wycofane całkowicie do 2030.

Na podstawie informacji prasowej

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X