Przejdź do serwisu tematycznego

Wypadek amerykańskiego Poseidona

Należący do amerykańskiej marynarki wojennej samolot patrolowy i zwalczania okrętów podwodnych Boeing P-8A Poseidon podczas lądowania na wyspie Oʻahu w archipelagu Hawajów wypadł z pasa i wpadł do wód zatoki Kaneohe.

W poniedziałek, 20 listopada, należący do amerykańskiej marynarki wojennej (US Navy) samolot patrolowy i zwalczania okrętów podwodnych Boeing P-8A Poseidon podczas lądowania w bazie Marine Corps Base Hawaii (MCBH) na wyspie Oʻahu w archipelagu Hawajów wypadł z pasa i wpadł do wód zatoki Kaneohe. Początkowo informowano, że załoga, licząca 9 osób, odniosła niegroźne obrażenia.

Zdjęcie poglądowe: US Navy

O wypadku poinformowały jako pierwsze lokalne media. Według rzecznika MCBH samolot lądował w bazie, po czym zjechał z pasa startowego i wpadł do wody, częściowo zanurzony w zatoce Kaneohe – podała telewizja KITV. Do zdarzenia doszło około godziny 14.00 czasu lokalnego – podało z kolei Hawaii News Now. Źródła podają, że na pokładzie samolotu było dziewięć osób i wszyscy dotarli do brzegu (później sprecyzowano, że do wypadku doszło o godz. 13.57, a załoga jednak nie została ranna).

Amatorskie nagranie wideo z samolotem unoszącym się na wodzie dostępne jest TUTAJ.

Wkrótce rozpoczęła się akcja zabezpieczenia samolotu przed potencjalnym wyciekiem paliwa i innych płynów znajdujących się na jego pokładzie do wód zatoki Kaneohe.

Oznaczenia na kadłubie samolotu wskazują, że jego macierzystą bazą jest NAS Whidbey Island w Oak Harbor w stanie Waszyngton, która jest jedną z dwóch najważniejszych lokalizacji US Navy, gdzie stacjonują amerykańskie P-8A Poseidon. Samolot nosi nr rejestracyjny 169561. To pierwszy wypadek z udziałem samolotu tego typu.

Jak dotąd Boeing dostarczył ponad 112 egzemplarzy samolotów P-8A Poseidon do sił zbrojnych USA (ze 128 egz. zamówionych), Australii (12 egz.), Indii (zmodyfikowany P-8I Neptune; 12 egz. odebranych + 6 egz. zamówionych), Wielkiej Brytanii (jako Poseidon MRA Mk1; 9 egz.), Norwegii (5 egz.), Korei Południowej (jako P-8K Poseidon; 4 egz. dostarczono z 6 egz. zamówionych) i Nowej Zelandii (4. egz.). Kolejnymi użytkownikami będą Niemcy (8 egz. zamówionych) i Kanada (16 egz. zamówionych), natomiast zainteresowanie zakupem wyraziła jakiś czas temu Arabia Saudyjska, a w ostatnich miesiącach Królestwo Niderlandów oraz Dania. Do marca br. globalna flota wylatała wylatały ponad 400 tys. godzin.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

USA: Redefinicja programu samolotu 6. generacji NGAD z powodu kosztów

Sekretarz amerykańskich wojsk lotniczych Frank Kendall poinformował, że program budowy samolotów wielozadaniowych 6. generacji o kryptonimie NGAD wymaga redefinicji z powodu zbyt dużych…

Logistyczne wzmocnienie programu Pilica+. Kolejna umowa podpisana

Agencja Uzbrojenia podpisała umowę o wartości 1,4 mld zł z Konsorcjum PGZ-Pilica+ na dostawę pakietów logistycznego i szkoleniowego oraz wyposażenia laboratorium dla Zestawów Rakietowo-Artyleryjskich Pilica+.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X