Przejdź do serwisu tematycznego

Nowa stocznia ST Engineering w Singapurze

Singapurska spółka ST Engineering dokonała otwarcia nowej stoczni zlokalizowanej przy 55 Gul Road w Singapurze. Zastąpi ona stocznię Tuas, której dzierżawa wygasa z końcem roku.

W czwartek, 19 września 2024, singapurska spółka ST Engineering poinformowała, że tego samego dnia dokonała otwarcia nowej stoczni zlokalizowanej przy 55 Gul Road w Singapurze.

Zdjęcie i grafika: ST Engineering

Ceremonię otwarcia nowej stoczni poprowadził Desmond Tan, minister stanu senior, szef biura premiera i zastępca sekretarza generalnego w Singapore National Trades Union Congress. Stocznia Gul została nabyta przez ST Engineering w lutym 2023 za równowartość 95 mln SGD (281 mln zł) w celu wsparcia rozwoju działalności morskiej grupy przemysłowej i utrzymania jej konkurencyjności w segmencie napraw okrętów. Ten nowy obiekt zastąpi stocznię Tuas, której dzierżawa wygasa pod koniec 2024.

Stocznia Gul, dwukrotnie większa od Tuas, została przystosowana do obsługi większych, bardziej złożonych projektów z większą precyzją i wydajnością. Jego zwiększona pojemność skróci czas realizacji, zapewni lepsze wsparcie dla lokalnych wymagań marynarki wojennej Singapuru (Angkatan Laut Republik Singapura) i umożliwi ST Engineering eksplorację nowych segmentów rynku, w tym projektów odnawialnych źródeł energii na morzu, statków wsparcia dla przemysłu naftowego i gazowego, a także remontów, modernizacji i kompleksowych operacji i usług wsparcia dla lokalnych i międzynarodowych klientów.

Równocześnie ze zwiększoną pojemnością, stocznie Gul i Benoi zostaną zintegrowane w celu stworzenia płynnej, ujednoliconej sieci, która zoptymalizuje koordynację projektów, alokację zasobów i zarządzanie pojemnością.

Gul to inteligentna stocznia nowej generacji, wyposażona w cyfrową infrastrukturę sieci łączności 5G, która umożliwi zastosowanie technologii opartych na sztucznej inteligencji w najbliższej przyszłości i w dalszej perspektywie, przy czym zdecydowana większość tych innowacji została opracowana wewnętrznie przez ST Engineering. Te zaawansowane rozwiązania obejmują zastrzeżony zintegrowany system zarządzania stocznią, który będzie nadzorował wszystkie aspekty działalności stoczni. Usprawni zarządzanie przepływem pracy, od planowania i alokacji zasobów po śledzenie kamieni milowych projektów i przewidywanie potencjalnych wąskich gardeł. Oferuje również predykcyjną konserwację, aby zapobiegać nieplanowanym przestojom poprzez wykrywanie wczesnych oznak awarii sprzętu oraz monitorowanie oparte na statusie w celu śledzenia sprzętu i statków w czasie rzeczywistym.

Tan Leong Peng, prezes ds. morskich, ST Engineering powiedział:

Od czasu przejęcia stoczni planowaliśmy zainwestować około 60 mln SGD (177,5 mln zł – przyp. red.) w rozwój nowej infrastruktury i pozyskanie nowych możliwości. Planujemy również podobne postępy cyfrowe w naszej stoczni Benoi. Dzięki temu, że oba zakłady są na czele technologii, możemy wykorzystać ich połączone mocne produkcyjne, aby otworzyć nowe możliwości lokalnie i globalnie, przyczyniając się do dalszego rozwoju Singapuru jako światowego lidera w branży morskiej.

Zastosowane technologie obejmujące operacje stoczniowe, zapewnią bezpieczeństwo w miejscu pracy i przejście na ekologiczne podejście do produkcji. Rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i analizy wideo spółki ST Engineering — AGIL Vision i roboty zabezpieczające — zapewnią wykrywanie zagrożeń w czasie rzeczywistym i automatyczne alerty bezpieczeństwa, podczas gdy drony będą używane do inspekcji niebezpiecznych i trudno dostępnych obszarów, co dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo. Ponadto urządzenia z obsługą Internetu Rzeczy (internet of things, IoT), w tym inteligentne zegarki i kaski, będą zapewniać aktualizacje w czasie rzeczywistym postępów prac i monitorować bezpieczeństwo pracowników. Nowe akademiki dla pracowników, których ukończenie zaplanowano na 2025, zostaną również zaprojektowane i zbudowane w celu zwiększenia dobrostanu i komfortu pracowników.

Wraz ze wzrostem nacisku na praktyki przyjazne dla środowiska i rozwiązania niskoemisyjne, stocznia Gul wdroży napędzane elektrycznie wózki samojezdne AGV i pojazdy z otwartą kabiną typu buggy, aby zmniejszyć zależność od paliw kopalnych, a także wdroży wydajne procesy sortowania i recyklingu złomu w celu zminimalizowania odpadów. Stocznia Gul jest również gotowa na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla do 2034 poprzez wdrożenie odnawialnych źródeł energii, takich jak amoniak, wodór, biopaliwa i energia słoneczna.

ST Engineering ma ugruntowaną pozycję w zakresie budowy i naprawy jednostek pływających, z powodzeniem dostarczając liczne rozwiązania pod klucz dla okrętów i statków komercyjnych, a także usługi naprawcze i konwersyjne o wysokiej inżynierii, wykorzystując zaawansowane technologie, takie jak modelowanie 3D i digitalizację, aby zwiększyć wydajność operacyjną i sprostać złożonym potrzebom klientów.

Informacja prasowa

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X