We wtorek, 6 lutego, amerykańska spółka Lockheed Martin poinformowała, że podpisała protokół ustaleń (MoU, Memorandum of Understandings) ze szwedzką MilDef Group, aby wspólnie zaoferować tamtejszym wojskom lotniczym (Svenska flygvapnet) średnie samoloty transportowe C-130J-30 Super Hercules.
Podpisany dokument ma na celu wzmocnienie współpracy w dziedzinie lotnictwa i kosmonautyki oraz promocji Super Herculesa w ramach oferty dla rządu szwedzkiego. Dzięki temu partnerstwu obie spółki zidentyfikują możliwości partnerstwa, w ramach których rozwiązania i wiedza MilDef będą mogły zostać włączone do globalnego ekosystemu przemysłowego Lockheed Martin. MilDef Group z siedzibą w Helsingborgu w Szwecji obsługuje globalny rynek wiodącymi na świecie taktycznymi rozwiązaniami z zakresu IT.
Istnieje naturalne powiązanie pomiędzy MilDef Group i Lockheed Martin, ponieważ specjalizujemy się we wspieraniu prawdziwie taktycznych wymagań misji za pomocą zaawansowanych, sprawdzonych i zintegrowanych rozwiązań – powiedział Tony Frese, wiceprezes linii biznesowej Air Mobility & Maritime Missions w Lockheed Martin. Połączenie naszej wiedzy specjalistycznej z MilDef Group wzmacnia Lockheed Martin w miarę poszerzania naszych relacji ze szwedzkim przemysłem w celu tworzenia miejsc pracy i korzyści ekonomicznych, jednocześnie wspierając szwedzką misję obrony powietrznej poprzez naszą ofertę C-130J-30 Super Hercules.
Założona w 1997 MilDef Group dostarcza sprzęt, oprogramowanie i usługi dla branży wojskowej, które chronią krytyczne zasoby i systemy informacji, kiedy i gdzie stawka jest najwyższa. Portfolio produktów obejmuje komputery, laptopy, serwery, przełączniki, routery, inteligentne wyświetlacze, oprogramowanie i usługi stworzone do pracy w najcięższych warunkach.
To partnerstwo podkreśla znaczenie współpracy przemysłowej w zapewnianiu klientowi końcowemu najlepszego możliwego rozwiązania – powiedział Daniel Ljunggren, dyrektor generalny MilDef Group. Jesteśmy naprawdę zaszczyceni, że Lockheed Martin wybrał nas na lokalnego partnera tego ważnego programu i nie możemy się doczekać wspólnej pracy.
Rząd w Sztokholmie poszukuje obecnie następcy 5 średnich samolotów transportowych C-130H Hercules i 1 powietrznego tankowca KC-130H Hercules (zrezygnowano z zakupu używanych włoskich C-130J Super Hercules). Ponadto, tamtejsze siły zbrojne użytkują inne systemy produkcji Lockheed Martin: 15 średnich śmigłowców wielozadaniowych Sikorsky UH-60M Black Hawk oraz cztery jednostki ogniowe systemu przeciwlotniczego i przeciwrakietowego MIM-104E Patriot (PDB-8) PAC-3 MSE, oznaczonego lokalnie jako Rb 103/Lvsystem 103 (Dostawy Patriot do Szwecji sfinalizowane).
Do tej pory 540 samolotów C-130J zostało dostarczonych i certyfikowanych przez ponad 20 organów ds. zdatności do lotu, a globalna flota Super Hercules osiągnęła prawie 3 miliony godzin lotu (Pierwszy nowozelandzki Super Hercules).
Samoloty C-130J Super Hercules, jak i ich cztery podstawowe wyspecjalizowane warianty, zostały zakupione przez 18 państw w liczbie ponad 400 egzemplarzy i wylatały dotąd ponad 2 miliony godzin. Transportowy C-130J-30 z wydłużonym kadłubem jest najpopularniejszą konfiguracją samolotu C-130J. Prototyp C-130J został oblatany 5 kwietnia 1996. W służbie w amerykańskich siłach zbrojnych od 1999. Został opracowany po fiasku programu Advanced Medium STOL Transport, który miał na celu budowę następcy C-130 Hercules. W porównaniu z nim, zmodernizowany model otrzymał m.in. nowe silniki turbośmigłowe Rolls-Royce AE 2100D3 o mocy 4637 KM każdy w miejsce Allison T56-A-15 o mocy 4590 KM, nową kabinę, a niektóre wersje także winglety redukujące zużycie paliwa. Wariant C-130J-30 charakteryzuje się wydłużonym kadłubem z 29,79 do 34,37 m.
Konkurencją na rynku szwedzkim dla Lockheed Martin jest brazylijska spółka Embraer, która wspólnie z Saab Defence and Security oferuje odrzutowe samoloty C-390 Millenium.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.