Na początku lipca centrum badawcze Ground Vehicle Systems Center (GVSC), podlegające pod US Army Combat Capabilities Development Command (CCDC) podczas wystawy w swoim ośrodku w Warren (Michigan) zaprezentowało demonstrator technologii bojowego wozu piechoty Mission Enabler Technologies-Demonstrator (MET-D) na bazie M2 Bradley oraz bezzałogowego pojazdu bojowego na bazie transportera opancerzonego M113. Inicjatywa ma na celu opracowanie nowych technologii dla półautonomicznego bwp OMFV (Optionally-Manned Fighting Vehicle) i bezzałogowego RCV (Robotic Combat Vehicle), które są częścią programu NGCV (Next Generation Combat Vehicle).
 Demonstrator technologii bezzałogowego pojazdu bojowego RCV powstał na bazie transportera opancerzonego M113. Rozwiązanie to zaproponowano w lipcu ubiegłego roku

Demonstrator technologii bezzałogowego pojazdu bojowego RCV powstał na bazie transportera opancerzonego M113. Rozwiązanie to zaproponowano w lipcu ubiegłego roku

Pojazdy zostały wyposażone w zestaw kamer wysokiej rozdzielczości, ciekłokrystaliczne wyświetlacze i graficzny interfejs użytkownika, układy sterowania drive-by-wire, technologię przesyłania danych i obrazu z rozpoznawczych, bezzałogowych statków latających (bsl) i zaawansowane systemy łączności. Technologie te mają zwiększyć świadomość sytuacyjną pola walki i obserwację w zakresie do 360 stopni. 

Postępowanie ofertowe na bwp nowej generacji OMFV rozpoczęto 29 marca 2019. Pod koniec drugiego kwartału 2020 zostaną wyłonione dwa podmioty, które opracują i zbudują po 14 prototypów / Zdjęcia: Ground Vehicle Systems Center

Postępowanie ofertowe na bwp nowej generacji OMFV rozpoczęto 29 marca 2019. Pod koniec drugiego kwartału 2020 zostaną wyłonione dwa podmioty, które opracują i zbudują po 14 prototypów / Zdjęcia: Ground Vehicle Systems Center

Koncepcja RCV zakłada modułową konstrukcję, dzięki czemu będzie możliwe dostosowane pojazdów do konkretnej misji poprzez szybką wymianę wyposażenia. Mają operować zdalnie w grupach po dwa lub cztery pojazdy i byłyby kontrolowane przez jeden załogowy pojazd dowódczy OMFV za pomocą szyfrowanego łącza radiowego. W dalszej perspektywie przewiduje się rozwój technologii sztucznej inteligencji i sieci neuronowych dla pełnej autonomii ich działania, w tym zdolnością szukania i namierzania celów (AiTD/R).

US Army oczekuje trzech wariantów RCV wyposażonym w zdalnie sterowane moduły uzbrojenia: 7-tonowy RCV-Light z 7,62-mm karabinami maszynowymi i czujnikami, 10-tonowy RCV-Medium z 30-mm armatą automatyczną ATK XM813 i przeciwpancernymi pociskami kierowanymi (ppk) oraz 20-tonowy RCV-Heavy z 81-mm automatycznym moździerzem jako pojazd wsparcia ogniowego (M113 w programie NGCV, 2018-07-14).

Z kolei zaprezentowany MET-D to pierwszy krok do opracowania półautonomicznego bojowego wozu piechoty OMFV, który ma zastapić pojazdy M2/M3 Bradley począwszy od 2026. Ma być lepiej dostosowany do prowadzenia działań w różnych środowiskach walki, charakteryzować się zwiększoną mobilnością i większą siłą ognia. Pojazd ma otrzymać bezzałogową wieżę z 30- lub 50-mm armatą automatyczną i optoelektroniką 2. lub. 3 generacji. Załoga ma składać się z dwóch żołnierzy, natomiast desant z sześciu (Bwp następnej generacji dla USA, 2019-04-01).

Do 28 sierpnia 2019 GVSC musi dostarczyć dwa demonstratory MET-D i cztery RCV. Pojazdy trafią do ośrodka Aberdeen Proving Ground, gdzie jednostka testowa dowództwa wojsk lądowych (Test and Evaluation Command, ATEC) przeprowadzi wstępne próby i ocenę. Oczekuje się, że w ramach programu NGCV zostanie opracowana rodzina pojazdów bojowych nowej generacji dla US Army. Oprócz OMFV i RCV, powstanie także czołg nowej generacji (Next Generation Main Battle Tank, NG MBT), lekki czołg MPF (Mobile Protected Firepower) i gąsienicowy transporter opancerzony (Armored Multi-Purpose Vehicle, AMPV) (MPF dla 82. Dywizji, 2019-07-02; MPF dla 82. Dywizji, 2019-07-02).