24 maja w niemieckiej stoczni spółki ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) w Kilonii odbyła się uroczystość chrztu pierwszej z czterech zamówionych korwet typu Sa’ar 6, bazujących na zmodyfikowanym projekcie Braunschweig (Korvette 130), będących odmianą MEKO A100 (Mehrzweck-Kombination). Otrzymała nazwę INS Magen i zostanie przekazana dla Izraelskiego Korpusu Morskiego (Ḥeil HaYam HaYisraeli) wiosną 2020. Dostawa pozostałych jeszcze nie nazwanych jednostek nastąpi w odstępach kilku miesięcy. Do pokrycia jednej trzeciej kosztów budowy korwet zobowiązał się rząd niemiecki, podobnie jak w przypadku okrętów podwodnych typu Dolphin.

Matką chrzestną jednostki została Eti Sharvit, małżonka wiceadm. Eliego Sharvita, dowódcy Korpusu Morskiego. W uroczystości uczestniczyli wysokiej rangi przedstawiciele izraelskiego rządu i niemieckiej marynarki wojennej (Deutsche Marine)

Matką chrzestną jednostki została Eti Sharvit, małżonka wiceadm. Eliego Sharvita, dowódcy Korpusu Morskiego. W uroczystości uczestniczyli wysokiej rangi przedstawiciele izraelskiego rządu i niemieckiej marynarki wojennej (Deutsche Marine)

Korwety są budowane na podstawie umowy międzyrządowej z maja 2015 o wartości 1,8 mld ILS (1,91 mld zł). Podwykonawcą projektu jest German Naval Yards Holdings. Po zakończeniu etapu szczegółowego projektu, w lutym 2018 rozpoczęto cięcie blach pod budowę. Po 15 miesiącach od tego wydarzenia, okręt został zwodowany i ochrzczony. Jednak według pierwotnego harmonogramu INS Magen miała wejść do służby w 2019 (Okręty dla Egiptu, 2019-04-05).

Głównym zadaniem czterech korwet typu Sa'ar 6 będzie ochrona strategicznych rezerw izraelskiego gazu ziemnego w obrębie morskiej strefy ekonomicznej. Uzupełnią trzy korwety typu Sa'ar 5 / Zdjęcia: TKMS

Głównym zadaniem czterech korwet typu Sa’ar 6 będzie ochrona strategicznych rezerw izraelskiego gazu ziemnego w obrębie morskiej strefy ekonomicznej. Uzupełnią trzy korwety typu Sa’ar 5 / Zdjęcia: TKMS

INS Magen ma 1900 t wyporności, 90 m długości i 13,5 m szerokości. Załogę ma stanowić 70 oficerów i marynarzy. Jednostka rozwinie maksymalną prędkość 24 w. i ma mieć zasięg do 2500 mil morskich. Korweta będzie przyjmować na pokład rufowy bezzałogowe statki powietrzne i śmigłowiec morski SH-60F Seahawk. Osiem wiropłatów o wartości 300 mln USD (1,15 mld USD) zostało przekazanych przez amerykański rząd w ramach programu Excess Defense Articles (EDA) na podstawie zgody Departamentu Stanu z 6 lipca 2016 (MEKO dla Brazylii, 2019-04-01).

Analiza
Wyposażenie korwet dostarczą spółki izraelskie. 7 sierpnia 2018 spółka Elbit Systems otrzymała 10-letnie zamówienie o wartości około 85 mln USD (322 mln zł) na dostawę pakietów walki radioelektronicznej, w skład których wejdą cyfrowe odbiorniki, technologia przetwarzania sygnałów elektronicznych i narzędzia do ich analizy.

15 sierpnia 2018 pojawiła się z kolei informacja, że spółka Israel Aerospace Industries (IAI) podpisała umowę z Ḥeil HaYam HaYisraeli na dostawę systemu przeciwlotniczego i przeciwrakietowego Barak 8. Natomiast 26 lutego 2019 spółka ELTA Systems otrzymała zamówienie na dostawę wielofunkcyjnych radarów EL/M-2248 MF-STAR, wyposażonych w antenę z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA) (Korwety Sa’ar 6 z pociskami Barak, 2018-08-18; Radary ELTA dla korwet Sa’ar 6, 2019-03-01).

Pozostałe wyposażenie korwet będą stanowić 76-mm armata automatyczna OTO Melara, dwa zestawy systemu obrony bezpośredniej Typhoon, 16 jeszcze nie wybranych pocisków przeciwokrętowych, dwie wyrzutnie 324-mm torped, a także system obrony przeciwrakietowej C-Dome z pociskami Tamir (morski wariant Iron Dome).