Przejdź do serwisu tematycznego

AMZ-Kutno dostarczy do Policji kolejne Lekkie Transportery Opancerzone

Komenda Główna Policji rozstrzygnęła przetarg na dostawę dwóch pojazdów nieoznakowanych typu Lekki Transporter Opancerzony (LTO), wyposażonych w platformy szturmowe.

W poniedziałek, 23 września 2024, Komenda Główna Policji (KGP) opublikowała informację z rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na dostawę dwóch pojazdów nieoznakowanych typu Lekki Transporter Opancerzony (LTO), wyposażonych w platformy szturmowe, przeznaczonych dla pododdziałów kontrterrorystycznych.

Zdjęcia: Concept via Archiwum MILMAG

Powtórzone postępowanie przetargowe w tej sprawie było prowadzone procedurą otwartą od 23 lipca br., a zgodnie z informacją z otwarcia z 20 sierpnia, jedynym oferentem była spółka AMZ-Kutno z Kutna, którą wyceniła na 12 546 000 zł brutto (przy budżecie zamówienia 12 000 000 zł brutto).

Pomimo przekroczenia budżetu, zgodnie z oczekiwaniami, Wydział Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych Biura Finansów KGP zatwierdził dodatkowe środki finansowe i wydał zgodę na zawarcie umowy.

Oferta uzyskała 60 pkt, w tym 55 pkt za cenę, 3 pkt za kamery umieszczone z przodu i każdego boku pojazdu oraz 2 pkt za składane na platformę szturmową barierki ochronne.

Nie uzyskano natomiast żadnych punktów za urządzenie służące do samodzielnego demontażu/montażu na/z pojazdu platformy szturmowej bez użycia dodatkowego urządzenia dołączonego do każdego pojazdu wyposażonego w platformę szturmową, gwarancję na opancerzenie pojazdu w tym szyby kuloodporne (co najmniej 60 miesięcy), gwarancję na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne oraz powłokę lakierniczą platformy szturmowej (co najmniej 60 miesięcy) oraz gwarancję na całość zabudowy i wyposażenia pojazdu (co najmniej 60 miesięcy).

Teraz należy oczekiwać podpisania stosownej umowy.

Przypomnijmy, że spółka AMZ-Kutno dostarczyła polskiej Policji łącznie 8 Lekkich Transporterów Opancerzonych Tur VI, z których dwa otrzymały rampy szturmowe. Dwa z rampami są wykorzystywane przez funkcjonariuszy Biura Operacji Antyterrorystycznych z Warszawy. Reszta Turów VI trafiła do komend Policji z województw dolnośląskiego (Wrocław), małopolskiego (Kraków), podlaskiego (Białystok), pomorskiego (Gdańsk), śląskiego (Katowice) i zachodniopomorskiego (Szczecin). Później spółka Concept dostarczyła trzecią rampę do pojazdu Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji (SPKP) w Krakowie.

Tur VI powstał na bazie ciężarówki MAN 4×4 napędzanej 6,9-litrowym silnikiem diesla o mocy 327 KM. Tur VI może transportować kierowcę i dziewięć osób. Transporter ma ochronę balistyczną na poziomie 2 według normy STANAG 4569. Pojazdy zostały wyposażone w urządzenia służące do samodzielnego demontażu/montażu platformy szturmowej, samouszczelniające się po przestrzeleniu zbiorniki paliwa, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z sygnalizacją wizualną i akustyczną oraz elektrycznie sterowane lusterka.

Rampa szturmowa na podwoziu Tur VI została wyposażona w dwa niezależne pomosty, z których każdy może automatycznie podnosić się (na minimum 6 m) i opuszczać z co najmniej sześcioma osobami rozstawionymi na całej długości. Tur VI zabudowany z rampą szturmową dysponuje zabezpieczeniem przedniej szyby i pokrywy silnika na wypadek spadających przedmiotów.

Rampy szturmowe to sprzęt sprawdzony w działaniach anty- i kontrterrorystycznych, używany od dawna przez wiele oddziałów specjalnych policji i wojska. Takie urządzenie pozwala na przeprowadzenie sprawnej i bezpiecznej operacji odbicia zajętego samolotu albo szturm na kilkupiętrowy budynek. Wspinanie się na kadłub odrzutowca pasażerskiego lub jego skrzydło po drabinie jest niebezpieczne – śliska powierzchnia grozi pośliźnięciem się czy upadkiem.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X