Przejdź do serwisu tematycznego

Rosja: Piąta w tym roku partia Su-35S dla wojska

Rosyjska Zjednoczona Korporacja Lotnicza OAK przekazała Siłom Powietrzno-Kosmicznym (WKS) kolejną, czwartą w tym roku partię samolotów wielozadaniowych Su-35S (w kodzie NATO: Flanker-E).

W piątek, 24 listopada, rosyjski serwis informacyjny Wiesti poinformował, że Zjednoczona Korporacja Lotnicza OAK przekazała Siłom Powietrzno-Kosmicznym (WKS) kolejną, piątą w tym roku partię samolotów wielozadaniowych Su-35S (w kodzie NATO: Flanker-E). Poprzednia dostawa miała miejsce z końcem października.

Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej

Dyrektor generalny Zjednoczonej Korporacji Lotniczej OAK Jurij Slusar powiedział, że Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego (KnAAPO) w Komsomolsku nad Amurem, na Dalekim Wschodzie Rosji, wykonało program dostaw przewidziany na rok 2023 zgodnie z harmonogramem. Dodał, że do końca roku kalendarzowego, WKS otrzymają także drugą w tym roku partię najnowszych samolotów wielozadaniowych Su-57 (w kodzie NATO: Felon).

Nasi pracownicy rozumieją konieczność i wagę swojej pracy – dodał Slusar, stwierdzając, że pracownicy zakładu, podobnie jak inne przedsiębiorstwa należące do OAK, pracują teraz na trzy zmiany.

Nie jest znana liczba przekazanych egzemplarzy, co wynika z nowej polityki informacyjnej Ministerstwa Obrony Rosji, prowadzonej od wybuchu pełnoskalowej wojny z Ukrainą. Nie podaje się również numerów przekazywanych samolotów, w przypadku fotografii są one po prostu retuszowane. Na nagraniu wideo zaprezentowanym przez Wiesti widnieją dwa egzemplarze Su-35S.

Wcześniejsze tegoroczne dostawy Su-35S zrealizowano 28 września, 23 czerwca i 13 lipca – prawdopodobnie pochodzą z zamówionej w 2021 partii liczącej 24 egzemplarze (jest to czwarta umowa produkcyjna na Su-35S). Dostawy pierwszych czterech egzemplarzy rozpoczęto w grudniu 2022. Termin realizacji umowy minie z początkiem 2024 (Nowa partia Su-35S i Su-57 dla rosyjskich sił zbrojnych).

W porównaniu z Su-27P/S, wielozadaniowy Su-35S charakteryzuje się powiększonymi skrzydłami, usterzeniem i wlotami powietrza, a także zmniejszonym przekrojem odbicia radarowego (RCS). Napęd stanowią dwa silniki turbowentylatorowe dwuprzepływowe Saturn Liulka AŁ-37F (117S) z niezależnymi dyszami o wektorowanym ciągu i wydłużonym resursie. Radar N035 Irbis-E wyposażony w antenę z pasywnym skanowaniem fazowym (PESA), zdolny jest do śledzenia 30 celów powietrznych i zwalczania 8 jednocześnie lub śledzenia do 4 celów naziemnych bez przerywania skanowania przestrzeni powietrznej.

Warto dodać, że 9 października OAK przekazała wojsku drugą w tym roku partię zmodernizowanych bombowców frontowych Su-34M/NWO (w kodzie NATO: Fullback), który także wywodzi się z linii Su-27.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X