Jego celem było podsumowanie kolejnego etapu współpracy z Raytheon Technologies w ramach programu Wisła Support Equipment. Zgodnie z tym kontraktem, WZŁ-1 są zobowiązane do zintegrowania i przeprowadzenia badań dziewięciu kontenerów wsparcia technicznego (w trzech różnych typach), dla polskiej konfiguracji systemu przeciwlotniczego i przeciwrakietowego MIM-104F Patriot PAC-3+ (Wisła: Polsko-niemiecka umowa na dostawę mobilnych masztów antenowych).
5 września w siedzibie spółki Wojskowych Zakładów Łączności Nr 1 odbyło się uroczyste spotkanie przedstawicieli Raytheon Technologies i WZŁ-1
Podczas spotkania dokonano symbolicznego odbioru pierwszych trzech kontenerów: Centrum Obsługi Baterii (BMC), Pośredniego Elementu Wsparcia (ISE) i Małego Transportera Części Naprawczych (SRPT) (Mobilne Węzły Łączności dla Wisły).
W spotkaniu ze strony Raytheon uczestniczyli między innymi: Thomas Laliberty – prezes działu Land Warfare and Air Defense, Bob Fitzpatrick – wiceprezes działu Requirements and Capabilities, Caroline Touchstone – dyrektor polskich programów (Poland Programs Director), Paulina Epler – kierownik Material Program Manager Lead. Gospodarzem wydarzenia był prezes zarządu WZŁ-1 Robert Kudelski. Dodatkowo udział wzięli pracownicy WZŁ-1 i Raytheon, na co dzień pracujący przy tym projekcie.
Przypomnijmy, że na mocy umowy z 24 listopada 2020 pomiędzy WZŁ-1 a Raytheon Missiles & Defense (część Raytheon Technologies), polski podmiot ma realizować usługi wsparcia dla programu obrony powietrznej średniego zasięgu Wisła. Oprócz wyposażenia wyżej wymienionych kontenerów, spółka prowadzi integrację kluczowych komponentów, a także testy końcowe i weryfikację wymienionych produktów końcowych. W tym celu, WZŁ-1 ściśle współpracuje z gdyńskim Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Centrum Techniki Morskiej (OBR CTM) oraz innymi podwykonawcami program, spoza Grupy PGZ, tj. Agregaty Pex-Pool Plus Janusz Kania oraz Demarko Military Vehicles (WZŁ-1 dla programu Wisła).
Informacja prasowa