19 września Boeing i US Navy dokonali oblotu pierwszego prototypu (T1) bezzałogowego tankowca bazowania pokładowego MQ-25A Stingray klasy CBARS (Carrier-Based Aerial-Refueling System). Stingray został wybrany w ramach programu dostaw 72 bsl o szacowanej łącznej wartości 13 mld USD (48 mld zł). T1 wykonał autonomiczny, dwugodzinny lot z lotniska MidAmerica w Mascoutah w stanie Illinois.

Oblot T1 nastąpił w nieco ponad sześć lat (19 lipca 2013) po lądowaniu bsl Northrop Grumman X-47B o nazwie własnej Salty Dog 502 na pokładzie lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN-77), który był pierwszym autonomicznym bezzałogowcem bazowania pokładowego / Zdjęcie: Boeing

Oblot T1 nastąpił w nieco ponad sześć lat (19 lipca 2013) po lądowaniu bsl Northrop Grumman X-47B o nazwie własnej Salty Dog 502 na pokładzie lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN-77), który był pierwszym autonomicznym bezzałogowcem bazowania pokładowego / Zdjęcie: Boeing

Bsl był cały czas pod kontrolą pilotów testowych Boeinga w naziemnej stacji, ale kołowanie, start, lot po wyznaczonej trasie, podczas którego przetestowano wszystkie systemy pokładowe oraz lądowanie odbyło się w pełni autonomicznie. Prototyp został przetransportowany z St. Louis w Missouri na lotnisko MidAmerica 28 kwietnia 2019, gdzie rozpoczęto testy naziemne i przygotowania do oblotu. Na początku września statek otrzymał niezbędne certyfikaty Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), uprawniające do wykonania na nim oblotu. Boeing planuje przeprowadzić kolejne loty podczas których będą wprowadzane ewentualne poprawki oprogramowania i systemów pokładowych.

Pierwszy lot MQ-25A Stingray / Film: US Naval Institute

30 sierpnia 2018 Departament Obrony USA przyznał Boeingowi środki w wysokości 805,32 mln USD (2,96 mld zł) na budowę czterech prototypów w ramach fazy produkcyjno-inżynieryjnej (Engineering & Manufacturing Development, EMD). Pierwotnie planowano, że pierwsze bsl osiągną wstępną gotowość operacyjną w 2024, ale w połowie grudnia 2018 szef operacji morskich US Navy adm. John Richardson zasygnalizował, że może to nastąpić szybciej (Boeing dostarczy bezzałogowe tankowce US Navy, 2018-08-31).

W maju 2019 do zespołu Boeinga i biura programowego bezzałogowych systemów pokładowych PMA-268 Dowództwa Systemów Powietrznych (NAVAIR) dołączyła spółka Aitech Defense Systems. Otrzymała ona zlecenie od Boeinga na dostawę kluczowych systemów elektronicznych interfejsu misji. Jest to zaawansowany, niestandardowy kontroler interfejsu zdalnego oparty na komercyjnym  systemie Ai-RIO.

Boeing zbudował dotąd dwa testowe prototypy, T1 i T2, o konstrukcji tzw. skrzydła rozmytego (blended wing body) składanego o wysokim współczynniku wydłużenia, stateczniku w kształcie litery V i z systemem tankowania w powietrzu Cobham. Seryjny bsl w docelowej konfiguracji wzbije się w powietrze w 2021, jeśli wszystkie próby z T1 i T2 zakończą się pomyślnie. Rozmieszczenie na lotniskowcach USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69), USS Carl Vinson (CVN-70) i USS George H.W. Bush (CVN-77) będzie możliwe dzięki integracji go z systemem zarządzania bsl o nazwie MQ-XX, który osiągnie wstępną gotowość w 2022 (Naziemne próby MQ-25A, 2018-03-14).

Rolą przyszłych tankowców MQ-25A Stingray będzie dostarczanie do 6350 kg paliwa dla myśliwców pokładowych F/A-18E/F Super Hornet i F-35C Lightning II, a także samolotów walki radioelektronicznej EA-18G Growler na odległość do maksymalnie 926 km od lotniskowca.