13 kwietnia europejska spółka Airbus Defence and Space poinformowała o oblocie samolotu transportowego A400M-180 Atlas (nr seryjny MSN 104, nr rejestracyjny CT-01), który został zamówiony przez Luksemburg, wspólnie z Belgią 27 maja 2003. Samolot wystartował z lotniska przyzakładowego Airbusa w hiszpańskiej Sewilli o godz. 16.08 czasu lokalnego, gdzie powrócił po 5-godzinnym locie technicznym.
 Jak dotąd Airbus Defence and Space dostarczył 88 samolotów transportowych A400M-180 Atlas ze 177 zamówionych dla wojsk lotniczych Francji, Niemiec, Malezji, Hiszpanii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Zainteresowana zakupem jest Arabia Saudyjska

Jak dotąd Airbus Defence and Space dostarczył 88 samolotów transportowych A400M-180 Atlas ze 177 zamówionych dla wojsk lotniczych Francji, Niemiec, Malezji, Hiszpanii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Zainteresowana zakupem jest Arabia Saudyjska

Samolot wejdzie na wyposażenie wojsk lotniczych luksemburskiej armii (Lëtzebuerger Arméi), ale będzie stacjonował w belgijskiej bazie lotniczej Melsbroek w pobliżu Steenokkerzeel w Brabancji Flamandzkiej. Zostanie przebazowany w czerwcu 2020 i przypisany nominalnie do 15. Skrzydła Lotnictwa Transportowego Komponentu Lotniczego Sił Zbrojnych Belgii (Luchtcomponent). Będzie tam stacjonować w przyszłości siedem kolejnych A400M-180 Atlas, zamówionych przez Belgię. Dostawy wszystkich samolotów zakończą się w 2023. W przypadku Belgii, nowe samoloty zastąpią dziewięć C-130H Hercules, które zostaną wycofane do 2022. Osiem samolotów kosztowało 1,2 mld EUR (5,45 mld zł).

Proces malowania kamuflażu i znaków rozpoznawczych samolotu rozpoczęto 18 grudnia 2019 i zakończono pod koniec ubiegłego roku. Samolot rozpoczął próby kołowania 10 lutego 2020. Warto zauważyć, że cały proces budowy, testów i certyfikacji jednego samolotu trwa 24 miesiące / Film i zdjęcie: Airbus Defence and Space

Wielkie Księstwo Luksemburg, będące małym państwem z niewielkimi siłami zbrojnymi, odebrało w listopadzie 2019 pierwszy z dwóch zamówionych śmigłowców wielozadaniowych H145M, przeznaczonych do wykonywania misji obronnych i wsparcia resortów siłowych. Ponadto, z końcem ubiegłego roku zakończono negocjacje z rządem niderlandzkim w sprawie wspólnego zakupu dwóch samolotów tankująco-transportowych Airbus A330-200 MRTT (Multinational Multi-Role Tanker Transport), które otrzymają oznaczenie KC-30M i wejdą w skład wspólnej floty NATO. Zakup jest realizowany w ramach  programu MMF (Multinational Multi-Role Tanker Transport Fleet). Samoloty będą stacjonować w niderlandzkiej bazie lotniczej Eindhoven (A330 MRTT dla Luksemburga, 2020-01-10; Luksemburg odbiera H145M, 2019-11-15).

Co ciekawe, warto dodać, że pomimo iż Luksemburg nie jest z kolei formalnie użytkownikiem żadnego z 14 natowskich samolotów wczesnego ostrzegania i dozoru przestrzeni powietrznej E-3A Sentry, to na wszystkich widnieje znak Lëtzebuerger Arméi przedstawiający lwa z herbu Wielkiego Księstwa (Arabia Saudyjska zainteresowana A400M, 2019-06-25).