Pod koniec czerwca stocznia Eastern Shipbuilding Group (ESG) zakończyła ostateczną analizę projektu kutrów oceanicznych nowej generacji typu Heritage. Nowy typ został opracowany w ramach programu Offshore Patrol Cutter (OPC) dla Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych (USCG).

Maksymalnie 25 nowych kutrów uzupełni flotę USCG, złożoną z większych jednostek typu Legend i mniejszych typu Sentinel. / Grafika: Eastern Shipbuilding Group

Maksymalnie 25 nowych kutrów uzupełni flotę USCG, złożoną z większych jednostek typu Legend i mniejszych typu Sentinel. / Grafika: Eastern Shipbuilding Group

29 czerwca zakończyła się faza FCDR (Final Critical Design Review) w programie budowy nowych kutrów oceanicznych dla USCG, które zastąpią kutry WMEC typu Famous i Reliance. Wyniki przeglądu oceniającego spójność zostały zaprezentowane przedstawicielom Straży, a także Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS).

Kolejną fazą prac będzie ocena zdolności produkcyjnych stoczni (Production Readiness Review, PRR), która zakończy się 31 lipca. Wówczas będzie możliwe rozpoczęcie budowy pierwszego kadłuba pod przyszły USCGC Argus (WMSM-915), który ma zostać dostarczony gestorowi w 2021. Przewiduje się budowę łącznie 25 jednostek, które uzupełnią flotę kutrów typu Legend (National Security Cutter) i Sentinel (Fast Response Cutter). Koszt jednostkowy nowych kutrów ocenia się na 10 mln USD (36,85 mln zł) (Kutry patrolowe Island dla Ukrainy, 2018-04-04).

Okręty będą przeznaczone do wsparcia misji ochrony morskich granic państwowych i bezpieczeństwa narodowego. Kontrakt na budowę pierwszych 9 kutrów o wartości maksymalnej 2,38 mld USD (8,77 mld zł) przedsiębiorstwo ESG z Panama City na Florydzie otrzymało 15 września 2016.

Opis
Kutry oceaniczne typu Heritage (Offshore Patrol Cutter) będą mieć 110 m długości, 16 m szerokości, 5,2 m zanurzenia i wyporność od 3500 do 3730 t. Napęd będą stanowić dwa silniki diesla MAN 16V28/33D STC o mocy 7280 kW (9760 KM), które zapewnią im prędkość ponad 22 węzłów i zasięg do 8500 mil morskich. Autonomiczność okrętów ma wynieść nawet 60 dni. Załoga ma składać się ze 126 oficerów i marynarzy, którzy będą mieć do dyspozycji trzy łodzie dalekiego zasięgu, śmigłowiec MH-60R Jayhawk lub MH-65 Dolphin i systemy mini bsl.

Wyposażenie elektroniczne będzie złożone z systemu dowodzenia klasy C4ISR, radarów śledzenia i rozpoznania obiektów powietrznych, nawodnych i dozoru ruchu lotniczego typu Saab Sea Giraffe AN/SPS-77 AMB, systemu swój-obcytypu AN/UPX-29A, system radionawigacji lotniczej bliskiego zasięgu TACAN, elektrooptycznego systemu obserwacji EOSS typu MK 20 Mod 0, systemu walki radioelektronicznej AN/SLQ-32C(V)6 i wyrzutni wabików Mk 234 Nulka.