Przejdź do serwisu tematycznego

Eurosatory 2022: Elektryfikacja kołowych wozów bojowych wg Texelis

Podczas paryskich targów Eurosatory 13 czerwca francuska firma Texelis zaprezentowała nowe rozwiązanie elektryfikacji kołowych pojazdów opancerzonych.

Rozwiązanie Texelis łączy w sobie sprawdzone w praktyce elementy istniejących już pojazdów elektrycznych, co ma zapewnić szybszą drogę do elektryfikacji pojazdu niż programy zakładające skonstruowanie całego pojazdu elektrycznego od podstaw.

Podczas paryskich targów Eurosatory 13 czerwca francuska firma Texelis zaprezentowała nowe rozwiązanie elektryfikacji kołowych pojazdów pancernych / Grafika: Texalis

Komponenty te można wdrożyć w istniejących kołowych wozach bojowych, przy zachowaniu mobilności tradycyjnych układów napędowych, jednocześnie wykorzystując technologie umożliwiające spełnienie dwóch najbardziej palących wymagań użytkowników wojskowych: możliwość transferu energii elektrycznej w celu ładowania systemów elektrycznych przenoszonych przez żołnierzy oraz działania w elektrycznym, cichym trybie przez ograniczony czas.

Podejście to jest możliwe dzięki wiedzy inżynierskiej specjalistów Texelisa w zakresie projektowania architektury pojazdów dla wozów bojowych, wykorzystywanych przez wiodące siły lądowe na całym świecie. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z gotowymi, czy też wykonanymi według specyfikacji komponentami, kompetencje firmy Texelis w obszarze mobilności pojazdów umożliwia integrację skrzyń biegów, skrzyń rozdzielczych, osi i półosi napędowych z najnowocześniejszymi technologiami elektronicznymi w celu produkcji zelektryfikowanych układów napędowych dla obecnego rynku pojazdów opancerzonych, a zatem możliwa jest modernizacja istniejących flot pojazdów kołowych.

Dla uzyskania najlepszej architektury pojazdów elektrycznych, następnym krokiem jest elektryczny napęd w piaście, opracowany przez Texelis i QinetiQ. Łączy to sprawdzony układ zawieszenia T750 firmy Texelis z elektrycznym napędem QinetiQ w piaście, tworząc układ trakcyjny, który w architekturze wozów bojowych ułatwić ma przejście z konwencjonalnych układów napędowych na elektryczne.

Wśród naszych klientów obserwujemy, że zamiar przejścia na całkowicie elektryczny napęd w piaście jest stopniowo wypierany przez potrzebę wprowadzenia szybkich zmian w istniejących już architekturach pojazdów, aby można było jak najszybciej zacząć korzystać korzyści płynące z zielonej energii – powiedział Jean Vandel, dyrektor zarządzający ds. produktów obronnych w Texelis. Zaprezentowaliśmy to nowe, etapowe podejście dla dotychczasowych użytkowników naszych systemów mobilnych i otrzymujemy niezwykle pozytywne opinie na temat tego, jak szybkie i proste może być wdrożenie w ich obecnych flotach pojazdów – dodał.

Możemy być stosunkowo nowym graczem w technologiach wojskowych pojazdów elektrycznych, ale dzięki naszej głębokiej wiedzy na temat układu napędowego pojazdów i kompletnych systemów mobilnych oraz naszemu doświadczeniu w dostarczaniu osi elektrycznych na rynek transportu masowego, możemy wykorzystać nasze najlepsze doświadczenia inżynierskie przy tworzeniu wiodących rozwiązań przeznaczonych na dzisiejsze i przyszłe pole bitwy – powiedział Vandel.

Oprócz propozycji etapowego podejścia do modernizacji istniejących pojazdów, Texelis oferuje również opcję w ramach swojego zaawansowanego rozwiązania mobilnego MR400. Rozwiązanie to obejmuje pełny układ napędowy pojazdu, w tym oś, zespół napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, chłodzenie, układ wydechowy i elektryczny.

To rozwiązanie mobilne Texelis gwarantuje wyjątkową mobilność w terenie, połączone z możliwością transportu lotniczego, zapewniając jednocześnie dużą ładowność. Wywodzący się z rozwiązania zaprojektowanego dla francuskiego DGA lekkiego pojazdu VBMR-L Serval, MR400 jest rozwiązaniem mobilnym dla klientów poszukujących ambitnej, wysokowydajnej integracji napędu elektrycznego z kołowymi wozami bojowymi 4×4 (Produkcja seryjna VBMR-L Serval).

Niezależnie od tego, czy użytkownicy zechcą zintegrować rozwiązanie MR400 z istniejącym kadłubem pojazdu, czy wykorzystać je jako podstawę do zupełnie nowego projektu pojazdu, firma jest w stanie zaoferować opcję włączenia hybrydowych komponentów elektrycznych do wyspecyfikowanych przez klienta poziomów eksploatacji – zapewnił Vandel. MR400 oferuje najlepsze połączenie doświadczenia firmy Texelis, więc oczekujemy spotkań z naszymi nowymi partnerami podczas targów Eurosatory 2022, aby zademonstrować im jak wygląda przyszłość mobilności na polu bitwy.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X