Przejdź do serwisu tematycznego

Współpraca Lockheed Martin i General Dynamics przy silnikach na paliwo stałe

Amerykańskie spółki Lockheed Martin i General Dynamics podpisały strategiczne porozumienie w sprawie produkcji silników rakietowych zasilanych paliwem stałym.

We wtorek, 13 sierpnia 2024, amerykańskie spółki Lockheed Martin i General Dynamics podpisały strategiczne porozumienie w sprawie produkcji silników rakietowych zasilanych paliwem stałym, co zapewni bezpieczeństwo i odporność łańcuchowi dostaw do amerykańskich sił zbrojnych.

Grafika: Lockheed Martin

Utrzymanie solidnego i zróżnicowanego łańcucha dostaw silników rakietowych na paliwo stałe ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej wizji 21st Century Security, która zakłada silniejszą, bardziej odporną bazę przemysłową sektora obronnego, dzięki której nasi klienci na całym świecie będą wyprzedzać pojawiające się zagrożenia. Ta umowa umożliwia Lockheed Martin i General Dynamics szybsze zwiększanie produkcji poszukiwanych rozwiązań w przyszłości — powiedział Tim Cahill, prezes Lockheed Martin Missiles and Fire Control.

Jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać naszą wiedzę specjalistyczną w zakresie podsystemów rakietowych, aby dostarczyć nowe możliwości, które zwiększą odporność krajowego łańcucha dostaw — powiedział Firat Gezen, prezes General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GD-OTS). Współpraca między GD-OTS a Lockheed Martin podkreśla nasze wspólne zaangażowanie we wzmacnianie bazy przemysłowej sektora obronnego i zapewnianie żołnierzom krytycznych możliwości.

Początkowe prace będą koncentrować się na produkcji silników rakietowych na paliwo stałe dla rakietowej amunicji kierowanej rodziny GMLRS (Guided Multiple Launch Rocket System) kalibru 227 mm do wieloprowadnicowych wyrzutni M142 HIMARS (High Mobility Artillery Rocket System) i M270 MLRS (Multiple Launch Rocket System) i będą wykonywane w zakładzie General Dynamics w Camden w stanie Arkansas od 2025. Po tym projekcie nastąpi fazowe podejście planistyczne w celu przejścia na inne produkty.

Następuje to po niedawnym utworzeniu Solid Rocket Motor Product Center spółki Lockheed Martin, którego celem jest zwiększenie pewności dostaw opłacalnych systemów napędowych.

GD-OTS rozszerzy swoją działalność w Camden, wykorzystując zaawansowaną produkcję, aby dostarczać niedrogie i niezawodne silniki rakietowe na skalę produkcyjną.

Zakład General Dynamics-Ordnance and Tactical Systems w Camden ma powierzchnię ponad 81 755 m kw. (880 tys. stóp kw.) i obecnie zajmuje się produkcją 70-mm niekierowanych pocisków rakietowych Hydra 70, głowic bojowych do przeciwpancernych pocisków kierowanych FGM-148 Javelin i AGM-114 Hellfire, głowic bojowych do pocisków manewrujących AGM-158 JASSM, granatników przeciwbetonowych M141 BDM, czyli zmodyfikowanych SMAW-D, ładunków miotających MACS, a konkretnie M231 i M232/M232A1, do 155-mm amunicji artyleryjskiej oraz 120-mm moździerzy EFSS.

Zakład zajmuje się także testami zespołów napędowych produkowanych rakiet oraz rzeczonych głowic bojowych, jak również magazynowaniem wyżej wymienionych środków materiałów zamawianych przez Departament Obrony USA.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X