11 lutego Ministerstwo Obrony Węgier wystawiło na sprzedaż 19 wycofanych ze służby w grudniu 2010 myśliwców MiG-29B/UB. Wstępna cena za cały pakiet, obejmujący także 19 silników turbowentylatorowych Klimow RD-33 i 293 inne elementy wyposażenia, w tym uzbrojenie, to 2,8 mld HUF (38,096 mln zł). Ewentualna sprzedaż musi jednak zostać zaakceptowana przez władze rosyjskie, gdyż samoloty zostały przekazane w latach 1990. jako spłata długu.
Wycofane ze służby w 2011 węgierskie MiG-29B/UB są składowane pod gołym niebem w bazie lotniczej Kecskemét. / Zdjęcie: KGyST
Zgodnie z informacją resortu, przetarg jest otwarty, a podstawowym warunkiem jest zakup tylko i wyłącznie całego pakietu. Część samolotów nie jest zdolna do wykonywania lotów, gdyż służyły jako magazyny części zamiennych dla innych. Jest to druga tego typu transakcja. We wrześniu 2011 na sprzedaż wystawiono 8 węgierskich MiG-29 za równowartość 18,3 mln USD (ok. 70 mln zł) (Węgry zamawiają H225M Caracal, 2018-12-15, Węgry zamówiły H145M, 2018-07-02).
Węgry otrzymały 28 samolotów myśliwskich w wersji jednomiejscowej MiG-29B (izdielije 9.12B) i dwumiejscowej MiG-29UB (izdielije 9.51B) w połowie 1993 jako część spłaty długów Rosji, które zaciągnął jeszcze ZSRR. Samoloty służyły w 2. i 59. Skrzydle Myśliwskim i stacjonowały w bazie lotniczej Kecskemét w komitacie Bács-Kiskun. Był to zubożony wariant, przeznaczony dla państw spoza Układu Warszawskiego, wyposażony w radar Fazotron RLS RP-29 (N019 Rubin) o zmniejszonych parametrach wykrywania, system identyfikacji swój-obcy SRZ-15 i transponder SRO-2. Samoloty zostały pozbawione systemu wymiany danych E502-20 Biriuza (SAMOC dla Węgier, 2018-12-24).
Po wejściu Węgier do NATO w 1999 pojawiły się propozycje modernizacji samolotów MiG-29, aby sprostały wymogom zachodnim albo zakupu ich następców. Oprócz kompatybilności z innymi samolotami Sojuszu, poważnym problemem były także wysokie koszty eksploatacyjne, w tym zużycie paliwa.
W 2001 swoje oferty złożyły Belgia, Izrael, Szwecja, Turcja i USA. Władze węgierskie początkowo faworyzowały zakup F-16, ale w listopadzie 2001 rozpoczęto rozmowy z Saabem w sprawie dzierżawy 14 samolotów JAS 39A/B Gripen (zmodernizowanych do standardu C/D) na 10 lat. Umowę zawarto w 2 lutego 2003, a dostawy zakończono w grudniu 2007. Dzierżawa samolotów miała wygasnąć w 2016, więc cztery lata wcześniej zdecydowano o jej wydłużeniu do 2026. W maju i czerwcu 2015 dwa samoloty uległy wypadkom i skreślono je ze stanu wojsk lotniczych (Magyar Légierő).