13 sierpnia Departament Obrony USA zlecił Boeingowi dostosowanie myśliwców F/A-18E/F Super Hornet do potrzeb zespołu akrobacyjnego US Navy Blue Angels. Nowe samoloty zastąpią używane od 1986 F/A-18A/B/C/D Hornet.

US Navy Blue Angels wykorzystuje 16 Hornetów: 3 jednomiejscowe F/A-18A, 1 dwumiejscowy F/A-18B, 10 jednomiejscowych F/A-18C i 2 dwumiejscowe F/A-18D. W czasie pokazów w powietrzu znajduje się maksymalnie 6 samolotów jednocześnie / Zdjęcie: US Navy Blue Angels

US Navy Blue Angels wykorzystuje 16 Hornetów: 3 jednomiejscowe F/A-18A, 1 dwumiejscowy F/A-18B, 10 jednomiejscowych F/A-18C i 2 dwumiejscowe F/A-18D. W czasie pokazów w powietrzu znajduje się maksymalnie 6 samolotów jednocześnie / Zdjęcie: US Navy Blue Angels

Pierwsza umowa dotyczyła opracowania propozycji modyfikacji płatowców F/A-18E/F, natomiast kolejna obejmuje dostawę dokumentacji i pakietów części na dostosowanie dziewięciu jednomiejscowych i dwóch dwumiejscowych samolotów do realizacji zadań związanych z akrobacją lotniczą.

Prace zostaną przeprowadzone w zakładach Boeinga w St. Louis w stanie Missouri i zakończą się w grudniu 2021. Na potrzeby Blue Angels zostaną przebudowane dwa dwumiejscowe i dziewięć jednomiejscowych samolotów. Obecnie zespół akrobacyjny wykorzystuje starsze F/A-18A/B/C/D Hornet. W tym czasie doszło do 6 wypadków i katastrof z ich udziałem (1987, 1990, 1999, 2004, 2007 i 2016).

Zmodyfikowane Hornety zostały pozbawione 20-mm armaty napędowej M61A1/A2 Vulcan. Zabudowano na ich pokładach zbiorniki z olejem dymnym (parafinowym), został też zmodyfikowany układ sterowania tak aby ułatwić pilotaż podczas wykonywania figur lotniczych. Jednak każdy z samolotów akrobacyjnych może zostać ponownie dostosowany do zadań bojowych w ciągu 72 godzin.

US Navy Blue Angels wykorzystuje także należący do Korpusu Piechoty Morskiej (USMC) samolot transportowy C-130T Hercules Fat Albert, który w najbliższej przyszłości zostanie zastąpiony przez C-130J Super Hercules, zakupiony z nadwyżek sprzętowych brytyjskich Royal Air Force.