17 czerwca amerykańska spółka Boeing poinformowała o dostarczeniu pierwszych dwóch testowych prototypów samolotów wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet Block III. Zostaną przekazane dowództwu NAVAIR (Naval Air Systems Command) z przeznaczeniem dla 23. Eskadry Doświadczalnej US Navy (Air Test and Evaluation Squadron 23, VX-23) z bazy lotniczej marynarki wojennej Patuxent River w stanie Maryland. Przekazanie do jednostek liniowych nastąpi na początku 2021 (Próby AARGM-ER, 2020-06-04).
 Dwumiejscowy F/A-18F Block III o nr ser. F287 został zaprezentowany 8 maja i oblatany 4 czerwca 2020 / Zdjęcie: Boeing

Dwumiejscowy F/A-18F Block III o nr ser. F287 został zaprezentowany 8 maja i oblatany 4 czerwca 2020 / Zdjęcie: Boeing

Dostarczone samoloty to jednomiejscowy F/A-18E i dwumiejscowy F/A-18F (nr ser. F287). Ten drugi został zaprezentowany 8 maja i oblatany 4 czerwca 2020 z lotniska przyzakładowego w St. Louis w stanie Missouri. W Patuxent River zostanie przeprowadzona certyfikacja oraz zostanie zmodyfikowany program szkoleniowy dla pilotów (Pierwszy Super Hornet Block III, 2020-05-11).

Steve Wade, wiceprezes Boeinga ds. programów F/A-18 i EA-18G poinformował, że przekazane egzemplarze posłużą do integracji i testów przydatności do wykorzystania podczas operacji pokładowych oraz sprawdzenia wszystkich komponentów i modyfikacji wersji Block III (StormBreaker zintegrowany z Super Hornetem, 2020-06-16).

Dowództwo NAVSEA (Naval Sea Systems Command) zamówiło 78 F/A-18E/F Super Hornet Block III, w tym 61 jednomiejscowych F/A-18E i 17 dwumiejscowych F/A-18F, 20 marca 2019 za równowartość 4,04 mld USD (16,99 mld zł). Program modernizacji obejmuje zakup 116 fabrycznie nowych i zmodyfikowanie około 364 Super Hornetów starszych wersji (Zamówienie na Super Hornety Block III, 2019-03-22).

Samoloty wyposażono nowy dotykowy wyświetlacz wielofunkcyjny o wymiarach 254 mm x 483 mm (10 x 19 cali), sprzężony z nowym, komputerem pokładowym, a także nowe systemy wymiany danych do komunikacji z samolotami pokładowymi F-35C Lightning II, walki radioelektronicznej EA-18G Growler i wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye. 

Jedną z ważniejszych zmian jest zastosowanie stacji radiolokacyjnej Raytheon AN/APG-79 z anteną z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA), a także zintegrowanego układu samoobrony Harris AN/ALQ-214 IDECM i systemu komunikacji satelitarnej Lockheed Martin MUOS (Mobile User Objective System). Na wyposażenie trafi też podwieszany zasobnik z czujnikiem termolokacyjnym IRST Block II (Infrared Search and Track), który został sprawdzony pod koniec 2019 na pokładzie testowego F/A-18F Super Hornet Block II. Odbicie radarowe samolotu zostało zredukowane o 10%, a resurs płatowca wydłużono z 6 do 10 tys. godzin nalotu. Docelowo, standardem będą również konforemne zbiorniki paliwa (CFT) o pojemności 1588 l (Super Hornet z IRST Block II, 2020-01-16).