27 maja południowokoreańska korporacja Hyundai Rotem wznowiła produkcję seryjną czołgów K2 Heuk-Pyo (Black Panther) w swoich zakładach w Changwon w prowincji GyeongsangnamNastąpiło to po niemal dwuletnim opóźnieniu związanym z koniecznością rozwiązania problemów związanych z nowym układem przeniesienia mocy wozów. Dwa pierwsze czołgi drugiej serii zostały już przekazane wojskom lądowym (Daehanminguk Yuk-gun), a do 2021 zostaną dostarczone 104 kolejne wozy.
 Na wyposażeniu jednostek zmechanizowanych liniowych i rezerwowych wojsk lądowych Republiki Korei znajduje się łącznie 206 czołgów K2 Heuk-Pyo. / Zdjęcie: Daehanminguk Yuk-gun

Na wyposażeniu jednostek zmechanizowanych liniowych i rezerwowych wojsk lądowych Republiki Korei znajduje się łącznie 206 czołgów K2 Heuk-Pyo. / Zdjęcie: Daehanminguk Yuk-gun

Zamówienie jest realizacją opcji zlecenia agencji ds. zakupów wojskowych DAPA (Defense Acquisition Program Administration) z 29 grudnia 2014 na dostawę 106 czołgów drugiej serii. Pierwsze informacje o planach jej realizacji pojawiły się 12 maja 2016. Dziennik The Korea Herald powoływał się na źródła w Ministerstwie Obrony, według których Sztab Połączony Korei Południowej w październiku 2015 wyraził zapotrzebowanie na 100 lub więcej czołgów K2 a resort przeprowadził weryfikację możliwości ich zakupu.

Ceremonia uruchomienia produkcji drugiej serii czołgów K2 Heuk-Pyo miała miejsce 27 maja w zakładach Hyundai Rotem w Changwon w prowincji Gyeongsangnam. / Zdjęcie: Hyundai Rotem

Ceremonia uruchomienia produkcji drugiej serii czołgów K2 Heuk-Pyo miała miejsce 27 maja w zakładach Hyundai Rotem w Changwon w prowincji Gyeongsangnam. / Zdjęcie: Hyundai Rotem

Dostawa drugiej serii miała zakończyć się w 2017, ale układ przeniesienia mocy ze skrzynią biegów S&T Dynamics EST15K nie przeszedł testów wytrzymałościowych i wstrzymano ją na czas rozwiązania problemów. Decyzja o wymianie układu napędowego (powerpack) zapadła w lutym 2018. Wozy drugiej serii zostały wyposażone w rodzimy silnik wysokoprężny Doosan Infracore DV27K o mocy 1500 KM, nowy układ przeniesienia mocy oraz automatyczną skrzynię biegów RENK. K2 pierwszej serii były bowiem wyposażone w niemieckie licencyjne 12-cylindrowe jednostki napędowe MTU MT883 serii 10V 890 o równoważnej mocy. Pod koniec 2018 dwa prototypy drugiej serii z nowym powerpackiem przejechały łącznie 3200 km. Teraz Hyundai Rotem oczekuje na podpisanie umowy z DAPA na realizację dostawy trzeciej serii produkcyjnej.

W listopadzie 2018 pojawiła się informacja, że korporacja zaoferowała Sułtanatowi Omanu sprzedaż 76 czołgów tego typu o potencjalnej wartości 1 bln KRW (3,38 mld zł). Odpowiednio zmodyfikowany czołg odbył testy pustynne w lipcu 2018. Południowokoreański czołg został zaoferowany również Polsce podczas XXVI Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach (4-7 września 2018) jako K2 PL Wilk. Ewentualna produkcja nieznacznie zmodyfikowanych pojazdów miałaby odbywać się w zakładach spółki H. Cegielski-Poznań (HCP) (K2 oferowany Omanowi, 2018-11-13).